Publicat : mar, Sep 22nd, 2015

Campania europeana Traffic Snake Game, la cea de-a doua editie in Romania

sarpele hoinarOdata cu inceperea anului scolar 2015-2016, peste 12.000 copii din 64 scoli primare vor lua parte la cea de-a doua editie nationala a campaniei Traffic Snake Game (TSG), initiativa creata pentru a incuraja elevii, parintii si cadrele didactice sa adopte mersul pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport in comun, atunci cand se deplaseaza la scoala. Campania se organizeaza in paralel in 19 tari europene.

In Romania, Traffic Snake Game se desfasoara sub denumirea „OSCAR, ȘARPELE HOINAR”. Editia 2015 va avea loc in cadrul Saptamanii Europene a Mobilitatii, in perioada 21 septembrie – 02 octombrie, in 16 orase: Aiud, Alba Iulia, Bistrita, Brasov, Bucuresti, Fagaras, Focsani, Giurgiu, Iasi, Mizil, Moinesti, Odorheiu Secuiesc, Pitesti, Ramnicu Valcea, Targu Mures si Timisoara.

Aceasta campanie isi propune sa combata o serie de perceptii negative privind siguranta in trafic si sa promoveze modurile de deplasare sustenabile ca distractive si sanatoase. Mergand pe jos sau cu bicicleta, copiii devin constienti de mediul inconjurator si isi dezvolta aptitudini privind siguranta in deplasare, precum si capacitatea de a anticipa actiunile celorlalti participanti la trafic. In plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exercitiu fizic, recomandat zilnic copiilor. Un alt beneficiu provine din decongestionarea traficului si reducerea aglomeratiei, in zonele adiacente scolilor.

Editia 2014 a campaniei „OSCAR, ȘARPELE HOINAR” a inregistrat rezultate record, in cele 13 orase participante. Cei peste 7.800 de elevi inscrisi in campanie au obtinut economii de peste 57.000 km care ar fi fost parcursi cu autoturismul, precum si reducerea cu peste 9.800 kg a emisiilor de CO2:

Traffic Snake Game (TSG) este o campanie creata pentru a incuraja mersul pe jos si cu bicicleta la scoala, avand ca principal grup tinta elevii si parintii acestora. Campania consta intr-un joc distractiv si usor de implementat. Pe langa jocul efectiv, fiecare scoala participanta este incurajata sa organizeze actiuni conexe si sa educe elevii cu privire la aspecte legate de trafic si mobilitate, mediu inconjurator si sanatate.

Traffic Snake Game a inceput ca un mic proiect in Flandra (Belgia), devenind in decursul anilor o campanie la nivel european. Practica a demonstrat ca aceasta campanie contribuie semnificativ la cresterea utilizarii modurilor de transport durabil si la reducerea emisiilor de CO2.

Reteaua Traffic Snake Game a fost creata pentru a raspandi si replica acest exemplu in Europa, 19 tari fiind implicate in momentul de fata in aceasta initiativa. Principalul scop al retelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia si de a disemina rezultatele si experientele participantilor. Proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat in Romania de Asociatia OER, este cofinantat in perioada 2014-2016 prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene.

Despre autor

-