Publicat : lun, mart. 19th, 2018

Campanie: “Esti competent pe piata muncii? Alege sa fii alegerea!”

29177207_1799628496786570_1364165775138205198_nÎn perioada 12-16 martie 2018, Crucea Roșie Giurgiu a derulat campania “EȘTI COMPETENT PE PIAȚA MUNCII? ALEGE SĂ FII ALEGEREA!” în cadrul proiectului “Intervenții integrate pentru ocuparea forței de muncă în regiunea de cooperare transfrontalieră, Giurgiu – Ruse INTERREG V – A ROMÂNIA – BULGARIA”.
Campania are drept scop conștientizarea populației inactive pe piața muncii, a șomerilor, cu privire la importanța dobândirii competențelor multiple care să îi califice spre obținerea unui loc de muncă, dar și de creare a unor efecte similare de conștientizare asupra populației tinere care urmează să fie inserată pe piața muncii, cu referire la asigurarea unei educații care să le ofere șanse mai mari de angajare.
În acest sens, echipa de proiect (manager proiect, PR expert, psiholog, operator teren) a fost timp de trei zile, 13, 14 și 15 martie la Liceul Teoretic Nicolae Cartojan și la Grupul Școlar Economic Ion Barbu din municipiu, acolo unde s-a întâlnit cu sute de elevi cărora le-a vorbit despre acest subiect, încurajându-i să dobândească informații și competențe prin intermediul cursurilor de inițiere și de calificare care ulterior să-i determine pe angajatori să îi aleagă pe ei, în detrimentul altor contracandidați.DSC_2389Cât de competitiv ești pe piața muncii? Care sunt atuurile tale, în fața contracandidaților pentru jobul pe care ți-l dorești? Cât de bine pregătit ești pentru a putea obține un post sigur și bine plătit? Iată câteva întrebări pe marginea cărora au fost construite dialoguri alături de tinerii care s-au arătat receptivi campaniei dar și cursurilor organizate în cadrul proiectului.
În perioada menționată, campania s-a desfășurat atât în mediul virtual, site, rețele de socializare, pe stradă, acolo unde au fost împărțite pliante giurgiuvenilor de diverse vârste, angajați și șomeri, în diverse zone ale orașului, dar și în incinta unităților de învățământ cu media de admitere mai mică, acolo unde învață elevi care, în cel mai mare procent, nu își vor continua studiile, la finalul celor XII clase.DSC_2386Campania “EȘTI COMPETENT PE PIAȚA MUNCII? ALEGE SĂ FII ALEGEREA!” a fost gandită în concordanță cu Strategia Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă 2014-2020, aprobată prin H.G. nr. 1071/2013, dar este adaptată actualului trend al societății cu schimbări rapide, agresive, în care singurele elemente care fac diferența sunt educația și cercetarea, inovarea și creativitatea. Educația și formarea profesională a tinerilor și adulților au ca finalitate principală formarea competențelor care duc la îmbunătățirea atractivității și relevanței sistemelor de formare profesională.
În cadrul acestei acțiuni au fost utilizate pliante informative, pixuri, mape și notepads, au fost completate formulare de identificare a grupului țintă, au fost furnizate informații generale despre proiect și specifice legate de campanile și organizarea cursurilor de inițiere și formare profesională.
Activitatea a fost programată inițial în luna februarie, dar decalată din motive legate de starea vremii (Cod portocaliu), suspendarea cursurilor timp de o săptămână etc. Rezultatele așteptate au fost atinse,iar numărul beneficiarilor stabilit inițial a fost depășit.29214169_1800731770009576_3084342879814207158_n

Despre autor

-