DAS Giurgiu acorda asistenta la domiciliu – care sunt criteriile

Directia de Asistenta Sociala (DAS)din cadrul Primariei Giurgiu acorda prin compartimentul Asistenta la Domiciliu servicii sociale de ingrijire la domiciliul beneficiarului.
Acest tip de servicii se adreseaza persoanelor varstnice dependente sau partial dependente, care, ca urmare a pierderii totale sau partiale a autonomiei functionale, necesita ajutor semnificativ pentru a realiza activitatile uzuale ale vietii de zi cu zi.
Compartimentul deserveste un numar de 27 de beneficiari, cu varsta cuprinsa intre 60 si 102 ani, prin intermediul a cinci persoane calificate in meseria de ingrijitor batrani la domiciliu si a unui coordonator de compartiment. Astfel, pentru a beneficia de serviciile de asistenta la domiciliu, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii de selectie:
– Sa fie pensionar;
– Sa nu aiba sustinatori legali sau poate avea, insa acestia nu-si pot indeplini obligatiile datorita starii de sanatate sau situatiei economice si a sarcinilor familiale sau se afla la distanta;
– Sa se afle in imposibilitatea de a-si asigura nevoile sociale, datorita varstei si problemelor de sanatate, necesitand ingrijire si sprijin;
– Sa nu fie incadrat in gradul I de handicap cu asistent personal angajat al DAS;
– Sa nu sufere de boli psihice care necesita ingrijire spcializata;
– Sa nu aiba locuinta instrainatata cu clauza de intretinere, in acest caz obligatia ingrijirii revenindu-i celui care primeste locuinta;
– Sa nu aiba venit propriu sau acesta sa fie mai mic decat venitul net lunar luat in calcul la stabilirea ajutorului social pentru o persoana singura;
– Poate beneficia de asistenta la domiciliu si persoana varstnica dependenta care realizeaza un venit mai mare decat venitul lunar luat in calcul la stabilirea ajutorului social pentru o persoana singura, dar cu plata unei contributii din valoarea totala a serviciilor acordate confrom HCLM 48/26.02.2009.
Cele cinci ingrijitoare ale compartimentului desfasoara zilnic sau in functie de solicitarile beneficiarilor, la domiciliul acestora, urmatoarele tipuri de activitati:
– Activitati de baza ale vietii zilnice, in principal: asigurarea igienei corporale, imbracare si dezbracare, hranire si hidratare, asigurarea igienei eliminarilor, transfer si mobilizare, deplasare in interior;
–  Activitati instrumentale ale vietii zilnice: preparea hranei, efectuarea de cumparaturi, activitati de menaj si spalatorie, facilitarea deplasarii in exterior si insotire, plata facturilor, activitati de administrare si gestionare a bunurilor, acompaniere si socializare;
– Activitati complementare: informatii necesare procesului de ingrijire, educatie pentru sanatate, consiliere psihologica si sociala, apararea drepturilor si intereselor persoanei varstnice dependente si supravegherea administrarii medicamentelor si a starii de sanatate a varstnicului.
Coordonatorul compartimentului supravegheaza activitatea ingrijitoarelor , evalueaza, reevalueaza impreuna cu personalul DAS situatia socio-economica a persoanelor solicitante, intocmeste documentatia necesara desfasurarii activitatii compartimentului – anchete sociale, planuri de interventie, planuri de ingrijiri si asistenta, contracte de acordare a serviciilor sociale, manual de proceduri, ghidul de prezentare a serviciilor, ghidul drepturilor benficiarului, codul etic al personalului si documentatia pentru acreditarea serviciilor sociale.