Publicat : lun, Feb 22nd, 2016

200 de ONG-uri românești pot beneficia de 9 milioane de dolari pentru promovarea in Google, prin Asociația Europa Digitala

europa digitalaPeste 200 de ONG-uri din România au aplicat, in 2015, la programul “WEB-ONG”, care are ca obiective principale dezvoltarea capacitaților de promovare a ONG-urilor, creșterea ratei de absorbție a fondurilor naționale și internaționale alocate pentru acestea și creșterea increderii românilor in acțiunile organizațiilor non-profit.
Dintre acestea, 30 de proiecte internaționale dedicate ONG-urilor au fost deja câștigate, iar 170 sunt in proces de inrolare. Mai mult decât atât, Asociația Europa Digitala – inițiatorul programului național și prima organizație partener certificat Google din România – anunța ca, pentru anul 2016, a alocat alte 200 de locuri pentru programul “WEB-ONG”, care cumuleaza un fond de 9 milioane de dolari in Granturi Google, pentru promovarea organizațiilor in mediul online. Organizațiile inscrise in programul “WEB-ONG” au beneficiat, anul trecut, de peste 1 milion de accesari ale paginilor de Internet și peste 16 milioane de afișari in motoarele de cautare ale proiectelor sociale derulate de acestea.
Programul “WEB-ONG” are menirea de a ajuta ONG-urile din România sa-și dezvolte capacitațile de promovare, prin construirea gratuita a paginilor web și de aplicare la diverse granturi internaționale, printre care și Google Ad Grants for nonprofits, care ofera acestora un buget lunar de 10.000 de dolari, pe care il pot folosi pentru publicitatea online in motorul de cautare Google.
Programul dedicat organizațiilor non-profit a fost lansat in România, in contextul in care un studiu dat publicitații de iVox.ro, arata ca doar jumatate dintre ONG-urile românești se promovau online in 2015, iar 81,58% dintre acestea nu au aplicat niciodata pentru o finanțare naționala sau internaționala destinata organizațiilor non-profit, majoritatea motivând lipsa de resurse și de cunoaștere. Dupa un an de la lansarea programului, Asociația “Europa Digitala” a reușit sa creasca gradul de incredere a românilor in ONG-uri, oferindu-le acestora uneltele necesare pentru a comunica mai eficient și transparent cu beneficiarii sau grupurile-ținta ale proiectelor sociale, iar mediul online s-a dovedit a fi cel mai eficient mod de a promova comunitatea civila.
“Este foarte important intr-o democrație consolidata ca societatea civila, in general, dar mai ales ONG-urile, sa fie cât mai vizibile și credibile, iar misiunea Asociației “Europa Digitala”, prin programul “WEB-ONG”, este de a le construi și oferi pârghii prin care acestea sa comunice mai des și mai eficient cu beneficiarii proiectelor lor. Suntem prima organizație care a devenit partener certificat Google in România, avem in echipa 7 specialiști certificați de Google pentru a implementa proiectul internațional Google AdGrants for nonprofit, care ofera lunar ONG-urilor din România suma de 10.000 de dolari. Aceasta suma este folosita de organizații pentru a-și promova acțiunile in cel mai mare motor de cautare din lume, iar pentru anul 2016, am alocat alte 200 de locuri pentru ONG-uri, in care acestea pot folosi fondul de 9.000.000 de dolari pentru promovare in mediul online”, declara Remus Lucuț, președintele Asociației “Europa Digitala”.
Inscrierile la programul “WEB-ONG” se pot face pe website-ul http://europadigitala.ro/web-ong/.

Despre autor

-