Publicat : sâm, Sep 19th, 2015

Claudia Țapardel, la Bruxelles: IMM-urile din turism pot folosi tehnologiile digitale pentru a crea locuri de munca pentru tineri

TTTTTClaudia Țapardel, eurodeputata PSD si copresedinta a Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului European, considera ca turismul european si in mod special IMM-urile care activeaza in acest domeniu trebuie sa profite de oportunitatile create de noile tehnologii din domeniul comunicarii digitale, inclusiv pentru a facilita dezvoltarea si crearea de locuri de munca pentru tineri.

„Agenda Digitala a UE poate fi un instrument important pentru mentinerea sectorului turismului drept unul dintre domeniile cele mai dinamice si profitabile din Europa. Folosirea de catre IMM-uri a oportunitatilor generate de tehnologiile din domeniul comunicarii digitale inseamna servicii mai bune, o comunicare mai rapida, o mai mare transparenta, un grad mai ridicat de satisfactie a clientilor si o eficienta crescuta. In plus, IMM-urile care activeaza in acest sector isi pot imbunatati vizibilitatea si prezenta pe pietele globale, ajutând astfel la fructificarea potentialului turistic al Europei”, considera Claudia Tapardel.

In plus, eurodeputata PSD este de parere ca accesarea oportunitatilor digitale poate fi o buna metoda de creare de noi locuri de munca in domeniul turismului, fiind o solutie mai ales pentru tinerii care vor sa-si construiasca o cariera in domeniu sau care vor sa aiba succes ca antreprenori.

tapardel claudia„Datorita noilor tehnologii, IMM-urile pot plasa noi locatii si obiective inca nedescoperite pe harta turismului global si european, facilitând astfel mai ales crearea de noi locuri de munca pentru tineri. Obiectivele turistice culturale si istorice din Europa fac parte din patrimoniul mondial – cu toate acestea, exista inca un potential imens in domeniul turismului in Uniunea Europeana”, a adaugat Claudia Țapardel.

Declaratiile au fost facute cu ocazia participarii eurodeputatei social-democrate la evenimentul „Deblocarea potentialului IMM-urilor pentru crearea de locuri de munca si pentru crestere economica: provocarea digitala”, organizat de Asociatia profesionala a hotelurilor, restaurantelor si cafenelelor din Uniunea Europeana (HOTREC).

Asociatia HOTREC este considerata vocea profesionistilor europeni din domeniul HORECA, reprezentând 42 de organizatii nationale din cele 28 de state membre ale Uniunii Europene. Membrii HOTREC si-au definit drept obiectiv constructia unei relatii pozitive cu institutiile europene si monitorizarea impactului politicilor UE asupra industriei hotelurilor, a restaurantelor si a cafenelelor, care numara circa 2 milioane de firme, marea majoritate micro-intreprinderi care integreaza peste 10 milioane de angajati.

Despre autor

-