Publicat : vin, Sep 22nd, 2017

In linie dreapta – Incepe constructia centurii ocolitoare a municipiului Giurgiu si a podului de la Gradistea

angajament 1Vineri, 22 septembrie, Primaria Giurgiu a fost gazda unei intalniri intre factorii decidenti care stabilesc calendarul lucrarilor pentru centura ocolitoare spre Vama a municipiului si constructia podului de la Gradistea.
Ministrul Transporturilor a fost insotit de Marius Chiper – director general al companiei CFR, Stefan Ionita – director al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) si reprezentanti ai companiei prestatoare.
Razvan Cuc a precizat ca proiectul pentru drumul de centura care va ocoli orasul spre Vama Giurgiu a fost incarcat deja pe SEAP. Acesta va avea ca termen de executie 18 luni, plus cateva luni proiectarea, ceea ce inseamna ca in anul 2019 va fi executat. Pretul este de 155 de milioane de lei, iar tehnologia folosita va fi una inovatoare, care nu va permite degradarea rapida a acestei sosele pe patru benzi.
Ministrul Razvan Cuc a mai declarat ca anul trecut, in luna martie s-a lansat procedura pentru achizitia proiectului de reabilitare si modernizare a caii ferate Giurgiu Frontiera – Bucuresti Nord, un proiect care include si podul de la Gradistea.
“La inceputul acestui an s-a finalizat evaluarea proiectului, au fost depuse mai multe contestatii, insa acum s-a finalizat procedura si astazi vom semna angajamentul intre Ministerul Transporturilor, Prestator si CFR Infrastructura, un angajament care da asigurarile unui calendar ferm de implementare: elaborarea studiului de fezabilitate pana la jumatatea anului viitor, lansarea proiectarii, executia… Pana la sfarsitul anului 2019 vom avea podul finalizat.
Sunt doua componente ale acestui proiect: modernizarea intregului tronson de cale ferata cu marirea vitezei trenurilor la 160 km/h si construirea podului de la Gradistea” a spus Razvan Cuc.angajament 2Ministrul transporturilor a precizat ca in prima etapa va fi finalizat podul feroviar, iar apoi se va trece la modernizarea caii ferate. El a spus ca finantarea proiectului este facuta cu fonduri UE, iar monitorizarea lucrarilor va fi facute personal de ministru insusi, pentru a se asigura ca toate termenele sunt respectate.
Primarul Municipiului Giurgiu, Nicolae Barbu a declarat la randul sau ca prin aceste anunturi – executia centurii ocolitoare si constructia podului de la Gradistea – municipalitatea este scapata de o mare presiune, iar cetatenii vor scapa la randul lor de un stres in plus.
“Aceste lucrari odata executate ne vor ajuta sa regandim Planul de Mobilitate Urbana, sa putem construi o parcare (Park & Ride) intr-o locatie convenabila…
Constructia podului de la Gradistea este avantajoasa pentru cetateni, iar din punct de vedere economic este benefica in contextual realizarii Portului trimodal” a declarat Nicolae Barbu.angajament 3

Despre autor

-