Publicat : lun, Iul 13th, 2015

De ce intra in faliment SC TRACUM?

tracumSubiectul „transportul local” a inceput sa devina la fel de… fierbinte ca si cel legat de politia locala…Intr-o recenta conferinta de presa, primarul Nicolae Barbu considera ca declaratiile directorului SC Tracum SA – Ovidiu Andrei – in cadrul unei conferinte de presa la sediul ALDE (PLR) nu sunt decat incercari de atragere a capitalului politic folosind aceasta tema…

„Nu vreau sa intru in polemici cu Ovidiu Andrei, pentru ca daca facem referire la activitatea TRACUM, nu ii face deloc cinste… Firma in faliment, firma careia de sase luni finantele se chinuie si n-au ce sa-i vanda pentru a recupera din datorii, firma in care soferii nu erau platiti cu lunile, dar niciunul nu parea nemultumit si nu protesta… Incasarile erau din ce in ce mai mici… Aud ca se lanseaza zvonuri ca de dosarul de licitatie castigat de Liber Trans se intereseaza DNA… Pana una-alta o sa vina la Tracum si Curtea de Conturi si Inspectia Fiscala si Serviciul de Antifrauda Fiscala… De ce? Este o societate a statului care intra in faliment si aceste controale sunt obligatorii – nu-i trimite nimeni… Cine stie ce vor descoperi… Sa intri cu 7 miliarde datorii la buget in care reuseam luna de luna sa platim ratele si sa n-avem probleme si dintr-o data, contabilul sef nu plateste TVA trei sau patru luni consecutiv… Nu anunta ca il are de plata, nu il trece in lista de plata… Automat, pentru ca nu si-au platit datoriile curente au pierdut facilitatile  – de asta au intrat in faliment… Unde era directorul? Unde era seful contabil? Unde erau cei care trebuiau sa verifice? Ca sa nu merg mai departe si sa intreb unde era AGA si cum au fost lasati sa ajunga aici…

n. Barbu tracumDe ce nu a participat si TRACUM la licitatie? Pentru ca avea datorii la bugetul statului! A cui este vina? In niciun caz a Primariei, ci a managementului prost de la societate… Acum, domnul Ovidiu Andrei a inceput sa faca agitatie prin statiile de autobuz, dar cand transportul era efectuat de societatea pe care o manageria nu l-am vazut niciodata verificand traseele, soferii, stand de vorba cu calatorii… Soferii se adresau intr-un mod jignitor pensionarilor, in conditiile in care pentru gratuitatile acestora, Primaria platea lunar catre TRACUM un miliard de lei pe luna. Si cand ii transmiteam domnului director nemultumirile pensionarilor vis a vis de comportamentul soferilor, imi spunea ca nu poate face nimic, pentru ca nu au functionat camerele video din autobuze… Toate acestea ma fac sa cred ca era o… cardasie… Vom vedea multe lucruri…Si atunci, sa vedem, la capacitatea profesionala a domnului Ovidiu Andrei, unde o sa se angajeze el – politic – pe urmatoarele luni…”, a declarat primarul municipiului.

In ce priveste SC Liber Trans – noul operator privat al transportului in comun din municipiu, edilul sef a precizat ca se va face o analiza dupa primele trei luni de activitate si se va vedea vedea unde sunt probleme… Pana atunci se face „o inventariere” a celor care circula cu gratuitati pe aceste mijloace de transport, iar peste doua luni vor fi emise carduri de calatorie pentru cei care beneficiaza de gratuitati…

„Vor fi circa 16.500 de pensionari, 750 de persoane cu handicap si tot atatia insotitori, plus celelalte categorii care beneficiaza de gratuitati (veterani de razboi, vaduve ale acestora) plus elevii cu abonament. Din punctul de vedere al traseelor, cred ca se acopera toate zonele din oras…”, a precizat edilul sef.

Despre autor

-

Afisat: 1 Comentariu
Spune-ti parerea
  1. Vasile Grecu spune:

    Bai cand il aud pe asta ca se da rotund acuma. Dar cand dadea abonamente pe submana la jumate de pret, a uitat. Nici gura nui miroase, nici usturoi nu a mancat. Sa inchida dracu gura, ca face curent de pomana, altfel deschidem cutia pandorei. Cati scheleti n sunt si la tarcum…