Publicat : vin, Apr 28th, 2017

Dupa patru ani, prima cursa de tren pe traseul Gradistea – Giurgiu! Sinele rezista…

tren 1In anul 2005, podul feroviar peste raul Arges, in zona localitatii Gradistea s-a prabusit. De 12 ani sunt prabusite si sperantele oamenilor, in ciuda promisiunilor politicienilor ca vor construi sau reconstrui un pod in locul celui prabusit.
In anul de gratie 2017 insa, primul pas a fost facut: s-a redeschis traseul Giurgiu – Gradistea, la insistentele si initiativa ministrului transporturilor, Razvan Cuc. Mentionam ca linia a fost inchisa in urma cu patru ani (din motive numai de CFR stiute si de politicieni… ignorate). Asadar a reinviat speranta giurgiuvenilor ca podul va fi refacut… In urmatoarea perioada, nu dupa alti 12 ani…tren 2Asadar, cu surle si trambite, asa cum sta bine unui astfel de eveniment marcant pentru judetul nostru, pentru Ministerul Transporturilor si pentru partidul de guvernamant, in ziua de vineri, 28 aprilie, trenul a plecat de la Gradistea (cursa speciala) si a ajuns in viteza la Giurgiu ((40 de minute battue pe muchie). Este vorba de un automotor (model Sageata albastra), in care au urcat, pe langa reprezentanti ai presei, ministrul Razvan Cuc insotit de directorul general al CFR calatori, deputatii Elena Dinu si Alexandru Andrei si senatorul Cristian Marciu…
Ministrul transporturilor a precizat ca aceasta masura a vent ca raspuns la solicitarile cetatenilor de pe acest traseu, iar CFR va opera cu 6 trenuri, incepand de la ora 04:00 a.m. plecare din Giurgiu. Ultima curs ava ajunge la Giurgiu la ora 18:40 p.m. Pretul este de 6,8 lei pentru o cursa, iar pentru elevi va fi de 3,4 lei. Abonamentul pe o luna de zile va costa 142,8 lei, iar pentru elevi, 72,2 lei.tren 3Ministrul transporturilor a oferit explicatii cu privire la derularea acestui… eveniment…
“Pentru a face posibil acest pas, Ministerul Transporturilor a trebuit sa faca imbunatatirile care se impuneau la tronsonul de cale ferata inainte de deschiderea rutei. Acesta a fost un prim pas inainte de constructia podului feroviar care va lega – pe drumul cel mai scurt – Giurgiu de Bucuresti. Podul de la Gradistea va fi finalizat in anul 2019… In acest moment am finalizat procedurile, iar saptamana viitoare vom desemna castigatorul pentru elaborarea documentatiei tehnice pentru calea ferata Giurgiu Nord – Bucuresti Nord… Acest obiectiv de investitii este “spart” in doua loturi, in sensul ca documentatia tehnica pentru pod va fi finalizata mult mai repede si il vom scoate in avans la executie. Cee ace inseamna ca la inceputul anului 2018 vor incepe lucrarile la pod iar in 2019, cu un constructor serios, speram sa le finalizam”, a declarat ministrul Razvan Cuc.tren 4

Despre autor

-