Publicat : mie, ian. 10th, 2018

Marin Anton, declaratii in exclusivitate la “Opinia giurgiuveanului”

anton-M (1)Trimiterea in judecata a liderului PNL Giurgiu, Marin Anton a suscitat interesul giurgiuvenilor, care au primit online doar informatiile din comunicatul oficial al DNA, un rechizitoriu scurt.
Contactat telefonic de reporterii OPEN TV si OPINIA giurgiuveanului, Marin Anton a acceptat sa isi expuna punctul de vedere cu privire la cazul care il priveste personal…

“Desi ma asteptam sa fiu trimis in judecata in acest dosar, este surprinzatoare trimiterea in judecata acum, in faza aceasta… Din punctul meu de vedere, dar si al avocatului meu sunt foarte multe falsuri la dosar, chiar falsuri luate din minister… De exemplu, in legatura cu hotararea de Guvern: eu nu aveam nicio prerogativa, hotararile de guvern sunt date de ministri nu de secretari de stat, sunt semnate de ministri de la acel moment.
Sunt foarte multe documente false, foarte multe neconcordante… Din punctul de vedere al avocatului si al meu speram la o achitare in acest dosar”, a declarat Marin Anton.
Intrebat de ce acum, avand in vedere ca este un dosar din 2009, liderul PNL Giurgiu a declarat ca nu stie, insa poate face cateva supozitii…
“Probabil ca din graba… Probabil ca au vazut ca se modifica legea privind luarea si darea de mita, termenii de prescriptie, si cel mai probabil si-au facut calcule ca expira termenul de prescriptie… Cel mai probabil, functie de acest lucru s-au grabit sa ma trimiuta in judecata.
In astfel de situatii te cheama si iti pun in fata rechizitoriul… Dar acum s-a vazut graba, nu s-a intamplat asa, cum ati aflat dumneavoastra am aflat si eu, cu putin timp inainte sa apara in presa… Asta-i viata…”.

In ce situatii poate fi suspendat din functia de presedinte PNL Giurgiu
Intrebat daca exista pericolul sa fie suspendat din functia de presedinte al PNL Giurgiu, Marin Anton a precizat ca Ludovic Orban a raspuns la o astfel de intrebare, pusa de jurnalisti: se vor aplica prevederile statutare…
“Prevederea statutara este aceea ca daca nu sunt arestat sau daca nu am o condamnare, raman in aceasta functie., pana la o alta etapa…”

Adevarata miza a dosarului nu este mita, ci finantarea campaniei electorale din 2009
Marin Anton a declarat pentru “Opinia giurgiuveanului” ca dosarul este trimis in judecata in camera preliminara, iar acum se depun documente si inscrisuri.
“Vreau sa va spun ca nu mi-au admis o serie de probe, dar am inteles ca asta-i procedura. E ok, avem 20 de zile in care depunem cereri, exceptii si, impreuna cu avocatul lucram la aceasta.
Pana la urma, dosarul se refera nu neaparat la dare de mita, ci este legat de finantarea campaniei din 2009, iar pe acest fond, neavand alte lucruri au trimis dosarul pentru luare de mita… Si pentru ce suma enorma: peste 5 milioane de euro… Daca va uitati in comunicatul oficial, acolo se da… cu manta… Ei nu spun ca mita este de 5 milioane de euro, ci spun ca e vorba de un contract de 22 de milioane de lei – adica 5 milioane de euro – suma care a intrat in contul firmei la care eram eu actionar… Dar contractul este unul de lucrari, ceea ce nu inseamna ca suma ar fi mita… Fiind un contract s-au platit lucrari, s-a platit si la stat… dar asta este opinia dumnealor…
In mod normal ar trebui ca ei sa probeze nevinovatia, nu eu… dar asta este, uitati-va unde s-a ajuns”, a mai declarat liderul liberal.

Iata mai jos comunicatul celor de la DNA:
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
ANTON MARIN, la data faptei secretar de stat și de vicepreședinte al Consiliului Tehnico – Economic în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ce avea în coordonare activitatea Companiei Naționale “Aeroportul Internațional Henri Coandă-București” S.A. Otopeni, pentru comiterea infracțiunii de luare de mită,
IONESCU ADRIAN MIHAI, la data faptei director general adjunct al Direcției de Coordonare și Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri din România SA (la acea dată) și fost consilier al ministrului transporturilor și infrastructurii, pentru comiterea infracțiunii de complicitate la luare de mită.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În anul 2009, se afla în derulare un contract modernizare a Aeroportului Internațional Henri Coandă, în cadrul căruia, în executarea actului adițional nr. 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal. Statutul țării noastre de membru al UE, precum și perspectiva aderării la spațiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiții, concomitent cu aprobarea, la nivelul ministerului transporturilor și infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizați.
Compania internațională care avea de executat lucrările la noul terminal predase proiectul și întreaga documentație către beneficiar – Compania Națională Aeroporturi București (C.N.A.I.B.) la finalul anului 2008 și urma ca aceasta din urmă să se ocupe de obținerea avizelor și aprobărilor necesare demarării lucrărilor.
Cu toate că C.N.A.I.B. a înaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici încă de la începutul lunii februarie 2009, până în luna iunie 2009, la nivelul Ministerului transporturilor și infrastructurii nu se luase încă vreo decizie, iar din cauza lipsei de finanțare, lucrările pe șantierul Otopeni stagnau.
În aceste împrejurări, în perioada iunie – noiembrie 2009, inculpatul Anton Marin, în calitatea menționată mai sus, a acceptat promisiunea și ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaționale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză),suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuție a lucrărilor.
Banii respectivi au fost primiți de inculpat pentru a aviza, în perioada 15 iunie – 17 iulie 2009, documentația privind obiectivul de investiții “Dezvoltare și Modernizare Aeroport Internațional București – Otopeni (…)”, nota de fundamentare și proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizați ai obiectivului de investiții menționat mai sus, precum și aprobarea continuării lucrărilor și a finanțării obiectivului respectiv.
Ca urmare a acestor demersuri, proiectul de hotărâre de guvern a fost adoptat, fiind emisă Hotărârea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru încheierea actului adițional nr. 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea și Modernizarea Aeroportului Internațional București – Otopeni, având ca părți Compania Națională Aeroportul Internațional Henri Coandă – București și societatea omului de afaceri.
Banii au fost primiți de inculpatul Anton Marin prin intermediul unei societăți comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.
Inculpatul Anton Marin a beneficiat de ajutorul inculpatului Ionescu Adrian Mihai care, în luna iunie 2009, cu ocazia unei întâlniri pe care acesta din urmă a avut-o cu reprezentantul companiei internaționale, i-a specificat acestuia “pretențiile” primului inculpat precum și modalitatea de remitere a banilor. Astfel, între compania internațională și societatea controlată de inculpatul Anton Marin a fost încheiat un contract de subantrepriză, suma de 22.760.654 lei fiind achitată prin transfer bancar, în perioada 23 iulie – 20 noiembrie 2009, și reprezenta contravaloarea unor lucrări de organizare șantier care nu au fost executate în realitate.
Suma de bani obținută în modalitatea de mai sus a fost folosită în interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat.
În cauză s-a dispus instituirea măsurii asigurătorii a sechestrului asupra mai multor imobile ce aparțin inculpatului Anton Marin.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului București, cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

Marin Anton, la data faptelor secretar de stat şi vicepreşedinte al Consiliului Tehnico – Economic din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie pentru luare de mită, a anunţat luni DNA.

Ion Diaconescu

Despre autor

-

Afisat: 1 Comentariu
Spune-ti parerea
  1. BOR spune:

    Bani au fost primiti,dar lucrarile au fost efectuate in realitate?Daca se dovedeste ca nu au fost efectuate,mare pacat!