Publicat : mar, Feb 9th, 2016

Podul de la Gradistea – pozitia oficiala a CNCF CFR SA

pod gradisteaIn urma declaratiei presedintelui MP Giurgiu, Ionel Dinu, publicatia Opinia giurgiuveanului a transmis o adresa catre Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA (CNCF CFR SA) din cadrul Ministerului Transporturilor, in care a cerut lamuriri cu privire la situatia podului feroviar de la Gradistea.
Iata care a fost raspunsul oficialilor CNCF CFR SA:facs 1facs 2

Având în vedere adresa dumneavoastră înregistrată la Registratura MT cu nr. 5190/526/09.02.2016, vă transmitem atașat punctul de vedere al CNCF CFR SA cu privire la solicitarea dumneavoastră.
Catre
Publicaţia Opinia Giurgiu
În atenţia: Dlui. Ion Diaconescu
Referitor: podul vechi de la Grădiştea
Întrebare: În urma declaraţiilor preşedintelui Mişcării Populare Giurgiu, Ionel Dinu, cu privire la vânzarea la fier vechi a podului feroviar de la Grădiştea (jud. Giurgiu), declaraţie publicată într-un articol din ziarul Opinia Giurgiu (http://opiniagiurgiu.ro/politica/stirea-zilei/podul-feroviar-de-la-gradistea-a-fost-vandut-la-fier-vechi/), solicităm un punct de vedere oficial din partea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.
Răspuns:
În zona Grădiştea, există două construcţii feroviare:
podul vechi, de la km 25+577, perioadă de funcţionare 1869 – 2005
podul nou, de la km 23+607, construcţie începută în anul 1986 pentru canalul navigabil (în aval de cel vechi)
În anul 2005, tablierul 3 al podului vechi de la Grădiştea s-a prăbuşit în albia râului Argeş, podul fiind închis traficului feroviar, iar circulaţia trenurilor redirecţionată pe ruta Bucureşti – Videle – Giurgiu. Cauzele care au stat la baza prăbuşirii tablierului în albia râului au fost: afuieri importante în zona podului, nefinalizarea lucrărilor de amenajare a râului Argeş, condiţiile geologice şi climatice etc.
Din perioada în care s-au înregistrat aceste efecte asupra construcţiei – înclinarea pilei nr. 2 şi a tablierului 2 şi prăbuşirea tablierului 3 în albia râului – şi până la data casării şi valorificării, o parte din materialul metalic al podului a fost sustras de persoane neindentificate. În acest context, mai trebuie menţionat faptul că, în urma prăbuşirii, tablierele au fost definitiv compromise având în vedere atât durata de viaţă, cât şi soluţia tehnică a construcţiei (136 de ani de funcţionare), ceea ce a impus măsura de casare. Astfel, procedura de casare şi valorificare a tablierelor podului vechi s-a desfăşurat prin Bursa Română de Mărfuri (BRM) şi în conformitate cu prevederile HG 251/05.03.2008 şi ale Hotărârii CA nr. 4/23.04.2008.
Podul nou de la Grădiştea, de la km 23+607, construit pentru canalul navigabil (în aval de podul vechi), care va asigura gabaritul de navigaţie pe viitorul canal, nu este echipat cu linie de cale ferată, nu este racordat la reţeaua feroviară, iar racordările de la capatul podului cu terasamentele nu sunt încă executate. Construcţia acestuia a început în anul 1986, fiind la ora actuala în amplasament.
N.R. Nu ne propunem sa tragem concluzii. Ramane la latitudinea fiecaruia dintre cititori sa interpreteze raspunsul oficialilor. Un lucru este cert: din 2005 pana in acest moment, la guvernarea Romaniei s-au perindat personaje din toate partidele „care conteaza”: PDL, PSD, PNL, UDMR. Parlamentarii de Giurgiu (din toate partidele) nu au facut decat sa foloseasca podul de la Gradistea in campaniile electorale si, sporadic, sa raspunde intrebarilor presei locale cu declaratii sforaitoare. Rezultatul interventiilor lor? Podul este in acelasi stadiu de nefunctionalitate. In timp ce firmelor de transport rutier pe distanta Giurgiu – Bucuresti le infloresc afacerile.

Despre autor

-