Publicat : vin, Aug 11th, 2017

Povestea “chinejilor” care fac un pod peste Dunare

POV 1Povestea noastra este cam lunga, dar s-ar putea sa va intereseze. Este o poveste care (cine stie cand) ar putea sa devina mai reala decat “pretenia” cu marele popor chinez…
Pe vremea comunistilor “consumam” creioane, ascutitori si unghiere de la “chineji”. Acum s-a marit si miza (politico-electorala) dar si pretentiile romanului de rand, care “nu da banii pe prostii” ci… pe branduri din UE si de peste ocean.
Prin 2014, pe cand Liviu Dragnea era vicepremier, o delegatie numeroasa (cum altfel) de “chineji” a adastat pe plaiurile mioritice si, dupa discutii lungi (zi de primavara pana-n seara – ca era fix pe 25 martie – N.R.) s-a vorbit despre modernizarea “chefereului”, adica, dupa cum a declarat atunci vicepremierul, “chinejii” vor incepe sa lucreze la infrastructura feroviara si noi ne vom pricopsi cu trenuri de mare viteza pe perna magnetica. (http://www.digi24.ro/stiri/economie/cum-vor-chinezii-sa-puna-trenul-de-mare-viteza-pe-sinele-romanesti-220037?__grsc=cookieIsUndef&__grts=1489881600042)
“In zilele următoare specialiştii companiei chineze de căi ferate vor veni deja în România pentru a începe analizele care stau la baza studiului de fezabilitate. Linia de mare viteză va fi paralelă cu cea existentă şi va fi realizată după modelul de la Beijing, unde trenurile ajung şi la 440 de kilometri la oră” a declarat atunci vicepremierul Liviu Dragnea.trenuri chineziIdeea a fost preluata de ministrul transporturilor din 2017, Razvan Cuc (sub ocarmuirea aceluiasi domn, Dragnea), care ne spune, dupa trei ani, acelasi lucru. Cel mai probabil, viitorul ministru al transporturilor va prelua ideea si vom auzi peste ani, aceeasi poveste a trenurilor de mare viteza…
Trecand la proiecte si mai marete, cu acelasi mare popor chinez, intr-o conferinta de presa la care a fost prezent senatorul Niculae Badalau – numarul II in PSD – acesta a dat ca sigura construirea la Giurgiu a unui nou pod peste Dunare, care sa faca legatura Orientului cu Occidentul, folosind ca placa turnanta… Romania, cu punct de intrare prin Giurgiu…
”La ultima intalnire a premierilor Romaniei si Bulgariei, s-a stabilit oportunitatea construirii unui nou pod peste Dunare. Desi era agreată o alta locatie, in urma unor discutii i-am convins ca Giurgiu e cea mai apropiata poarta. Cel mai probabil, la sfarsitul anului viitor vor incepe lucrarile. Acest nou pod, care va avea si component de cale ferata, va facilita linia de transporturi intre Istanbul, Atena, Bucuresti si mai departe spre Ungaria. Constructia podului va fi executata de companii chineze, cu care discutiile sunt foarte avansate”, a declarat liderul PSD.
N.R. Ne mai amintim, cu siguranta de campania electorala de la localele din 2016, cand un candidat la Primaria Giurgiu vorbea nu despre un pod, ci despre o salba de poduri peste Dunare (dintre care vreo doua prin judetul Giurgiu). Din pacate nu erau la moda “chinejii”, ci nu stiu ce ONG care se ocupa de modul in care curge Dunarea…
Epilog – Povestea “chinejilor” se opreste aici, dar speram (ca speranta moare ultima) ca nici podul sau trenurile pe perna magnetica sa nu fie o doar poveste pe care generatia de astazi s-o povesteasca generatiilor viitoare, asa cum bunicii de ieri le spuneau adultilor de azi… povestea porcului care a construit dintr-o suflare un pod “cu totul si cu totul de aur, ca la soare te puteai uita, dar la pod ba”…POV 2

Despre autor

-

Afisat: 1 Comentariu
Spune-ti parerea
  1. ioana popescu spune:

    Ce a uitat sa puncteze Nasu Bolintineanu este faptul ca acest pod peste Dunare va fi conectat ..sau racordat- cu podul de la Gradistea si va avea doua opriri obligatorii: in prima se va admira functionalitatea Gropii Ecologice de la Fratesti ,in a doua se va testa mamograful de la Spitalul Judetean….la final….alegatorii isi vor deversa admiratia in Carta de onoare a…..cea in care apare rezilierea ctr. cu asfaltatorii….destepti…!!!