Publicat : joi, Iun 25th, 2015

Primarul municipiului – precizari privind organigrama Directiei Politiei Locale

Nicolae Barbu xAvand in vedere unele opinii emise in spatiul public, de persoane mai mult sau mai putin avizate, pe subiectul angajarilor facute la Politia Locala Giurgiu, si care duc la informarea incorecta a cetatenilor, primarul Nicolae Barbu vine cu precizari insotite de documente: Hotarari ale Consiliului Local si Organigrame aprobate de Legislativ si puse in aplicare de Executiv, dar si cu situatia acestei structuri (Directia Politiei Locale) de la momentul preluarii mandatului, in anul 2012.

Conform HCL 170/18 iulie 2011, Organigrama Directiei Politiei Locale cuprindea 121 de posturi, din care 4 de conducere si 117 de executie si doar 51 la Biroul de Ordine Publica Interventie si Siguranta Rutiera.

„Prin HCL 183/30 august 2012 a fost aprobata modificarea organigramei si a statului de functii al Directiei Politiei Locale, mentinandu-se acelasi numar total de posturi, respectiv 121 si respectandu-se art. 15 din Contractul cu Cetateanul, semnat in campania electorala, in scopul protectiei cetatenilor si a ordinii publice.  Modificarea de organigrama a vizat in schimb obiectivele propuse, respectiv protectia cetatenilor si a ordinii publice. Biroul de Ordine Publica Interventie si Siguranta Rutiera a fost transformat in serviciu, cu un total de 93 de posturi, din care la Biroul de Ordine Publica au fost repartizate 61 de locuri si la Biroul de Interventie si Siguranta Rutiera 31 de locuri.

Prin HCL 343 din 26 septembrie 2013, a fost aprobata o noua modificare a Organigramei si a Statului de functii, schimbare ce a vizat o mai eficienta repartizare a birourilor si serviciilor din structura si nu cresterea numarului total de posturi, acesta mentinandu-se la 121.

Cea mai recenta reorganizare, respectiv cea stabilita de HCL 348/ 2 octombrie 2014 a redus numarul total de posturi de la 121 la 99 de persoane, din care 4 de conducere, mentinand la Biroul de Ordine Publica, Biroul de Interventii si la Compartimentul Siguranta Rutiera 72 de persoane, restul de 27 fiind repartizate la celelalte structuri.

Astfel, numarul angajatilor de la Politia Locala nu a fost marit la preluarea mandatului, in 2012, ci a fost mentinut la 121 pana anul trecut, in octombrie. Cele trei reorganizari au primit avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si au presupus concursuri pentru ocuparea posturilor, organizate conform legii. S-a dorit astfel eficientizarea activitatii acestei directii si nu in ultimul rand pastrarea principiilor de protectie a cetatenilor si de ordine publica. Viitoarea reorganizare impusa de lege, pe principiul un agent de politie la mia de locuitori, va reduce numarul total de la 99 la 70. Și in acest caz, aplicarea legii pentru administratia locala nu este o optiune, ci o obligatie”, a declarat Nicolae Barbu.

Pentru conformitate, pe site-ul Primariei Giurgiu pot fi consultate organigramele din anii 2011, 2012, 2013 si 2014:

18 iulie 2011

30 august 2012

26 septembrie 2013

2 octombrie 2014

Despre autor

-