Publicat : sâm, Apr 23rd, 2016

Proiectul “Giurgiu Green Port” – exemplu de “best practice” pentru UE

best practiceIn data de 22 aprilie, in orasul Ljubljana din Slovenia a avut loc Conferința Regională privind Planul de Investiții pentru Europa – Investind în Transporturi. La aceasta Conferinta, proiectul „Giurgiu Green Port ” a fost dat ca exemplu de „best practice” pentru UE. Participarea fost la nivel de miniștrii ai țarilor membre ale UE, cadru in care s-a subliniat seriozitatea si consecventa partenerilor de la Giurgiu, care a dus la aceasta realizare. Este vorba despre Primaria Municipiului Giurgiu, firma Industrie Logistic Linz si Administratia Zonei Libere Giurgiu.
Fara insistenta si implicarea reprezentantilor acestor entitati, primarul Nicolae Barbu, fostul director al Zonel Libere – Razvan Cuc, acum secretar de stat in Ministerul Transporturilor si reprezentantii Industrie Logistic Linz, acest proiect ar fi avut mai putine sanse de reusita.
Intr-o postare pe conntul sau de facebook, Razvan Cuc multumeste partenerilor implicati in acest proiect, care a ajuns sa fie dat ca exemplu de buna practica in Uniunea Europeana.
La Conferinta de la Ljubljiana a participat ministrul Dan Costescu, comisarul European pentru Transporturi, ministrii transporturilor din Europa Centrala si de Est, conducerea Bancii Mondiale a Băncii Europene de Investiții și a Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare, echipa din conducerea Direcției Generale Mobilitate și Transporturi, precum și consultanți ai Comisiei Europene (Jaspers).
În cadrul întâlnirilor, a fost abordată tema oportunităților de finanțare pentru proiectele de transport prin intermediul Fondului European de Investiții Strategice, precum și provocările determinate de Planul de Investiții.
Ministrul roman a subliniat poziția României în acest context pe mai multe niveluri:
– la nivel strategic – prin aprobarea Master Planului General de Transport
– la nivelul managementului de proiecte – prin pregătirea, implementarea și monitorizarea proiectelor desfășurate
– la nivelul companiilor de infrastructura – prin restructurarea propusă pentru CFR Marfă și CNADNR
– la nivelul cadrului legislativ – prin simplificarea acestui cadru pentru accelerarea proiectelor de infrastructură.

Despre autor

-