Publicat : mie, Oct 21st, 2015

Visul celor 12 poduri se zdrobeste de „calea prea lunga de la dorinta la… putirinta”

N. Barbu podIntrebat de un jurnalist daca va merge in Germania la Forumul privind Strategia Dunarii sa discute despre podurile peste Dunare, primarul Nicolae Barbu a dezvoltat subiectul…

„In Germania nu se va discuta despre construirea podurilor. Este cel de-al IV-lea Forum privind Strategia Dunarii. Acum, daca sunt vicepresedinte al Consiliului Oraselor si Regiunilor Riverane Dunarii cu sediul la Ulm si chiar acolo se desfasoara acest Forum, ce credeti, voi fi prezent? Va spun sigur ca particip. Mai mult de atat, avem si sesiune pentru promovarea proiectelor pe Strategia Dunarii… Giurgiu este printre primele orase riverane Dunarii care implementeaza un proiect pe aceasta strategie, proiect care este deja avizat de Comisia Europeana. Speram ca vom semna contractul de finantare, dar verificarea se va finaliza la inceputul lunii noiembrie cand vom si semna acest contract. Iar pana la sfarsitul anului speram sa finalizam si procedurile de licitatie” a precizat edilul sef.

In ce priveste podurile peste Dunare, despre care in anumite cercuri din Giurgiu se face atata caz, Nicolae Barbu a spus ca trebuie sa dam dovada de realism…

„Partea cu poduri peste suflete, poduri peste Dunare… Este o initiativa separata de CODCR (Committee and Office of the Council of Danube Cities and Regions), va fi o discutie cu primarii, dar se pare ca nu vin foarte multi primari care fac poduri… Dar trebuie sa fim realisti: au fost <<batute in cuie>> doua locatii pentru poduri peste Dunare: Calarasi – Silistra si Turnu Magurele – Nicopole. Nu sunt nici bani si nici timp sa se mai faca inca 12 poduri…  Bulgarii au mare interes pentru podul Silistra – Calarasi, iar Romania are punctul de interes pentru Turnu Magurele – Nicopole.

Atata timp cat au fost stabilite acum doi ani la Vilnius noile coridoare, nu vad ce s-ar mai putea intampla… Unul strabate Ucraina, Republica Moldova se uneste cu Coridorul IV la Constanta si ajunge la Drajna – Calarasi – Silistra… De aici va merge paralel cu Dunarea pana la Pleven, unde se va uni cu autostrada spre Vidin… E greu sa vii si sa spui ca mai facem 12 poduri, cand pe acele poduri nu sunt stabilite coridoare europene. Ca se doreste de catre autoritatile locale sa se faca poduri transfrontaliere, este altceva… Dar si in acest caz e greu sa obtii finantare europeana cand faci poduri care ies in camp (ex. – podul ipotetic de la Rast – judetul Calarasi)… De asta spun ca trebuie sa fim realisti. De la dorinta pana la putirinta este cale lunga” a declarat Nicolae Barbu.

Despre autor

-