Publicat : lun, Dec 28th, 2015

Trei cereri de lobby pe care le-a adresat primarul Barbu secretarului de stat Razvan Cuc

poza 2In cadrul unei conferinte de presa la care a fost prezent si secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Razvan Cuc, primarul Nicolae Barbu i-a adresat acestuia trei cereri surprinzatoare – lobby la ministerul in cadrul caruia activeaza, pentru trei probleme legate de dezvoltarea municipiului Giurgiu, atat pe termen mediu cat si pe termen lung.
Cele trei cereri au fost legate de preluarea activitatii portuare de la APDF de catre Primarie, devierea traficului greu pe tronsonul de la fostul ISCIP si decolmatarea Dunarii prin dragare, pentru ca agentii economici sa nu mai fie nevoiti sa isi descarce marfa in porturile bulgaresti.
“As vrea sa-l rog pe domnul secretar de stat Razvan Cuc sa faca acel lobby legal pentru a reusi sa realizam cateva lucruri la Giurgiu:
– preluarea de la APDF a activitatii portuare in interiorul municipalitatii. Nu discutam de activitate portuara strict la Dunare sii de cheul de la Dunare. Pentru ca acela face parte din activitatea APDF-ului… Noi discutam de cele doua oportunitati pe care municipalitatea le-a avut dintotdeauna si care de multi ani sunt transferate APDF-ului pe un principiu incorect – se da exemplul cu portul Braila, unde “nu a prins” aceasta masura si drept urmare nu ar merge nici la Giurgiu. Este total gresit. Braila are o alta gandire vis a vis de dezvoltarea portuara, are portul din Galati, care este mult mai puternic, cu Dunare maritima. Noi la Giurgiu ne adresam unui alt segment – dezvoltarii activitatii portuare in interiorul municipalitatii. Si ma refer la Bazinul Veriga si la Canalul Sf. Gheorghe. Ele apartin de drept municipalitatii, iar APDF face activitati la cheu pe terenul Primariei. Nu mi se pare normal. Ba mai mult, APDF foloseste infrastructura municipalitatii si nu investeste deloc in dezvoltarea acestei sectiuni: nu au mai dragat de 13 ani si avem mari probleme cu firmele care au venit sa isi dezvolte activitati la Giurgiu si care nu pot efectua transportul de marfuri pe apa, pentru ca nimeni nu a dragat senalul navigabil. Noi dezvoltam terenurile municipalitatii cu acces la Dunare, ori daca APDF nu isi face treaba si nu dragheaza, firmele au probleme si nu isi ot desfasura activitatea in mod eficient.
Sigur ca municipalitatea va investi in prima faza, insa gandim pe o perioada lunga, investim acum sa culegem roadele peste cinci sau zece ani… Culegem roadele de la firmele care se dezvolta aici, nu stam “la capul locului” si taiem chitante… Asta este o gandire paguboasa…
– Al doilea lucru pe care il cer domnului secretar de stat Razvan Cuc este devierea traficului auto greu catre Vama Giurgiu pe tronsonul din zona fostului ISCIP. In acest mod evitam crearea unui discomfort cetatenilor municipiului. Nu doar celor din zona Rudari le eliminam discomfortul, ci si celor care circula spre intrarea in Giurgiu si care “se lovesc” de coloanele de TIR-uri oprite. Municipalitatea are un proiect european pe INTEREG 5, in cooperare cu vecinii bulgari, de asfaltare a soselei Bucuresti de la iesirea din Remus pana la sediul Politiei locale. Daca nu se rezolva cu devierea traficului, dupa ce vom asfalta, va promit ca vom pune bariera. Stiu ca CNADNR are proiectul au studiul de fezabilitate, asa ca in urmatoarea perioada ar putea incepe lucrarile la aceasta centura ocolitoare.
– Stiu ca nu tine neaparat de Munisterul Transporturilor, insa ar trebui sa fim mai activi vis a vis de navigabilitatea pe Dunare. Se face acum o investitie de 15 milioanbe de euro in Giurgiu si ne trezim ca din motive independente de aceste firme, sunt nevoiti sa opreasca barjele in amonte, in orase bulgaresti, pentru ca navele nu pot ajunge pana la Giurgiu din cauza faptului ca senalul navigabil nu este dragat. Discutaqm de o Strategie a Dunarii, de investitii masive in acest sector, iar noi nu avem mijloace sa facem Dunarea navigabila…” a precizat primarul municipiului Giurgiu.
Razvan Cuc a precizat ca are cunostinta de aceste probleme…
“Cunosc aceste probleme inainte sa plec de la Giurgiu. In acest moment, in Ministerul; Transporturilor se incearca solutii, dar acestea trebuie gasite in comun. Trebuie sa stam la masa negocierilor cu toti factorii implicati, pentru toate cele trei probleme ridicate legitim. Sunt problemele pe care le am pe agernda de lucru pentru prima perioada a anului 2016” a declarat secretarul de stat Razvan Cuc.

Despre autor

-

Afisat: 1 Comentariu
Spune-ti parerea
  1. Talentul D-lui Barbu de a rostogoli probleme devine neconvingator. Adica, predecesorul lui Cuc din minister, coleg de partid cu Barbu, era nefrecventabil? La fel fostul ministru, cu care se intalnea la sedinte de partid?
    Cu podul de la Gradistea cum ramane? Miile de giurgiuveni care platesc cel mai mare pret bilet/km sa ajunga zilnic in Bucuresti sunt orfani?
    In 2012 exista in contract semnat de CJG si firma de drumuri Eurovia pentru realizarea tronsonului de centura intre DN 5 si Vama, pe langa sectia de plase sudate. De comun acord, Barbu si prietenul lui mustatea au reziliat contractul ( terenul aferent drumului fiind al orasului si transmis de Iliescu lui Beianu in 2010).