Publicat : mar, Oct 6th, 2015

Cati giurgiuveni s-au angajat prin programele implementate de AJOFM Giurgiu!

JOBConform unui comunicat de presa remis de AJOFM Giurgiu, in perioada ianuarie – septembrie 2015 (9 luni), prin Programul Judetean de Ocupare a Fortei de Munca derulat de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Giurgiu, un numar de 4.077 de persoane si-au gasit un loc de munca.

893 de persoane din cele 4.077 incadrate in primele noua luni ale anului sunt tineri cu varsta sub 25 de ani, 980 se incadreaza in grupa de varsta 25 – 35 de ani, 1.012 persoane au intre 35 si 45 de ani, iar un numar de 1.192 persoane au varsta peste 45 de ani (dintre acestea 307 persoane au varsta peste 55 de ani).

Dupa mediul de rezidenta, 2.020 de persoane incadrate provin din mediul urban, iar 2.057 persoane provin din mediul rural, existand un raport relativ egal al persoanelor incadrate in functie de mediul de rezidenta.

Persoanele care se inregistreaza in baza de date a AJOFM Giurgiu pentru a se incadra in munca beneficiaza de un pachet personalizat de masuri active, in functie de aptitudini si competente profesionale.

AJOFM Giurgiu participa si la implementarea proiectului strategic “Fii activ la orice varsta!” al carui beneficiar este Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Obiectivele acestui proiect sunt, pe de o parte constientizarea clientilor SPO (someri peste 55 de ani si angajatori) cu privire la importanta conceptului de imbatranire activa pe piata muncii, iar pe de alta parte, oferirea de instrumente informative, necesare structurilor teritoriale ale SPO pentru a putea asigura servicii personalizate.

Pentru atingerea obiectivului menţionat se derulează o amplă campanie de informare organizată pe mai multe componente: online, PR, evenimente şi publicitate, urmărind strategiile specifice elaborate în acest sens, va fi promovată în rândul angajatorilor inserţia / reinserţia pe piaţa muncii a persoanelor peste 55 de ani, inclusiv din mediul rural, vor fi create materiale de tipul „cum să”, necesare dezvoltării serviciilor de tip self-service.

Este foarte important pentru orice agentie de ocupare, in calitate de mediator intre persoanele neocupate peste 55 de ani si angajatori, sa faca toate demersurile necesare in vederea facilitarii incadrarii pe piata muncii a acestei categorii vulnerabile, cu atat mai mult cu cat datele statistice arata ca in viitorul apropiat, populatia varstnica va atinge un procent ingirjorator.

De asemenea, prin participarea la aceasta campanie de comunicare se doreste sa se faca si un prim pas in schimbarea de mentalitate in cee ace priveste fenomenul de imbatranire activa si, implicit de prelungire a vietii active.

Despre autor

-