Publicat : mar, Sep 22nd, 2015

Cum se poate obtine si mentine alocatia de plasament

alocatia de plasamentPrin Ordinul nr. 1.733/19.08.2015 al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice a fost aprobata Procedura de stabilire si plata a alocatiei lunare de plasament. Potrivit acestui act normativ, pentru a putea mentine dreptul la alocatia de plasament, persoanele care la data 08 septembrie 2015 se afla in plata au obligatia de a completa dosarul cu documentele justificative si de a le depune la sediul AJPIS Giurgiu, in termen de maxim 60 de zile, adica pana la data de 05 noiembrie 2015.

In situatia in care nu este indeplinita aceasta obligatie, plata alocatiei de plasament se suspenda pana la prezentarea documentelor. Reluarea platii alocatiei de plasament suspendate se face cu luna urmatoare depunerii documentelor, inclusiv pentru perioadele de suspendare a dreptului.

Dosarul pentru mentinerea/acordarea dreptului la alocatia de plasament cuprinde urmatoarele documente:

– cerere tip care se procura de la sediul AJPIS Giurgiu sau se poate accesa de pe site-ul institutiei;

– copie CI al beneficiarului alocatiei de plasament

– copie certificat de nastere copil, sau dupa caz, copie act de identitate al acestuia

– copie dispozitie director DGASPC/hotarare comisie pentru protectia copilului/hotarare instanta de judecata (certificat de grefa daca nu a fost redactata hotararea), inclusiv ordonanta presedintiala.

In cazul in care nu a fost eliberat certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita alocatia de plasament, cererea va fi insotita de actul constatator al nasterii sau de extrasul de nastere.

Copia certificatului de nastere al copilului va fi depusa in termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai tarziu de 12 luni de la solicitarea dreptului la alocatie de plasament, in caz contrar dreptul la alocatie se suspenda pana la depunerea acestuia, cu reluarea platii drepturilor restante.

Despre autor

-