Publicat : mie, Iun 15th, 2016
Fun | De admin

Angajatii mai fericiti la locul de munca, cu 12% mai productivi

fericitiFilosofia manageriala conventionala spune ca daca ii platim suficient de bine pe angajati, acestia vor fi mai productivi. Totusi, studiile recente arata mai degraba o corelatie mult mai stransa intre nivelul de fericire a angajatului si productivitatea la locul de munca. Totodata, starea de spirit a angajatului se transfera imediat si catre conducere, iar relatia de subordonare se transforma intr-una de colaborare.
Aceasta filosofie de a-i face pe angajati sa se simta confortabil, chiar degajati la locul de munca, a fost pentru prima data implementata la companii americane de top, precum Google. Cultura organizationala a colosului international este unica in lume, radical diferita fata de cultura corporatista, iar spatiile de munca de la Google seamana mai mult cu locuri de joaca decat cu un centru economic caracterizat prin sobrietate si birocratie, dar care produce miliarde de dolari anual. Cu toate aceste facilitati oferite angajatilor (tobogane, sala de relaxare care sa starneasca creativitatea, mese de biliard, bowling, mini-golf, fotolii exotice etc.), gradul de fericire angajatilor de la Google a crescut la 37%, iar productivitatea acestora a crescut vizibil de la an la an.
Specialist: “Vine din spate o generaţie de antreprenori cu gândire liberală, care va adopta filosofia organizaţională de tip Google şi în România”
Lorand Soares Szasz, unul dintre cei mai cunoscuţi traineri din România, care a adunat peste 140.000 de participanţi la cursurile sale de creştere a afacerilor, afirmă că Google nu a adoptat această filosofie în mod haotic, ci a existat un plan cu o bază ştiinţifică foarte bine pusă la punct. În acelaşi timp, specialistul afirmă că încă ne confruntăm cu mentalităţi învechite, în care relația dintre angajat și patron e similară celei dintre șoarece și pisică, însă vine din spate o generaţie de antreprenori cu gândire liberală, care va adopta cât de curând filosofia implementată de compania Google.

“Sunt companii românești care au înțeles deja cât de importantă este o echipă fericită și împlinită într-o afacere prosperă. M-am bucurat să văd antreprenori care își educă angajații să se raporteze la business ca la o companie în care sunt acționari (mulți dintre ei chiar devin acționari în timp). E un lucru minunat și nu pot decât să îl admir. Un angajat fericit și cu libertate de decizie și exprimare va fi un angajat care va căuta noi metode de a crește business-ul”, declară Lorand Soares-Szasz.

“E adevărat, încă ne mai luptăm cu mentalități în care relația dintre angajat și patron e similară celei dintre șoarece și pisică. Încă sunt patroni care cred că e normal să exploateze și angajați care pierd vremea în timpul orelor de muncă sau nu își dau niciun interes. Cred, însă, din ceea ce am observat până acum, că vine o generație nouă de antreprenori – cu o gândire mai liberală și care, prin educație, deja a înțeles interdependența între management și echipă. E nevoie de multă educație în sensul acesta. Să nu uităm că, inclusiv la Google, în urmă 9 ani, un proces de recrutare dura 6 luni. Ca să angajeze 100 de oameni într-un an era nevoie de peste 100 de secialiști HR care să facă asta full-time. Așa cum ei au realizat că au nevoie de o deschidere mai mare și de flexibilitate în raport cu angajații, sunt convins că și mediul de afaceri va conștientiza acest lucru prin educație”, conchide Lorand Soares Szasz.

Loránd Soares Szász este unul dintre cei mai apreciați traineri români – a fost desemnat, de două ori consecutiv, cel mai bun speaker din România în cadrul Business Days. Loránd inspiră mii de oameni în fiecare lună la seminariile și workshopurile sale, dar și online, pe Facebook și pe blog, în cadrul unei comunități de peste 190 000 de membri. Anul trecut, în urma unui studiu făcut de specialiști HR pe una din companiile sale, a primit distincția ,,Management de 5 stele” pentru modul de comunicare dintre management și echipă.
Drepturile de autor pentru continutul acestui document apartin agentiei de relatii publice PLUS COMMUNICATION.

Despre autor

-