Cum s-a degajat DN 5 dupa accidentul de la Uzunu: cu o roaba, cinci lopeti si cinci maturi

Accidentul de miercuri de la Uzunu a blocat pentru mai mult de trei ore sensul de mers spre Bucuresti si pentru mai mult de patru ore, sensul de mers spre Giurgiu.
Toata stima pentru echipajele de pompieri, politisti, jandarmi si ambulanta, care si-au facut meseria rapid si cu respect pentru cei blocati in trafic sub un soare toropitor (multi cu copii mici si fara apa).
Nu acelasi lucru se poate spune despre lucratorii Administratiei Nationale a Drumurilor (sectia Giurgiu), care au intarziat nepermis de mult reluarea traficului.In papuci de casa, cu slapi, cu o roaba scalciata, cu cateva lopeti vechi si niste maturi, cei cativa lucratori incercau sa degajeze carosabilul de tonele de geamuri sparte in urma accidentului.
Aici sunt banii dumneavoastra! – asa suna un slogan de pe vremea cand Basescu patrona Ministerul Transporturilor.Intrebati unde le sunt utilajele de degajare – era clar ca trebuie un buldoexcavator – angajatii AND Giurgiu au spus ca aceste utilaje sunt in buzunarele sefilor, care au salarii colosale.
Poate ca n-ar fi rau ca sefii astia sa treaca si pe la sectile AND din Giurgiu, sa vada care sunt problemele, sa le schimbe lopetile, roabele si maturile pe niste utilaje performante.
Altfel, sunt platiti – degeaba – din bani publici.
N.R. Dupa trei ore de asteptare (intre locul accidentului si sensul giratoriu de la Uzunu) am reusit sa plec cu autoturismul pe DJ 603 Uzunu – Ianculesti – Stoenesti – Mirau – Schitu. Greseala de calcul. Si TIR-urile tot pe acolo au fost dirijate… Drumul “reabilitat” cu 7,7 milioane de euro are portiuni intinse fara asfalt, dar si portiuni in care asfaltul asternul are sleauri. S-a circulat in coloana, cu 10 km la ora, dar macar s-a circulat…
Ion Diaconescu