Circuitul pavelelor în natură – cum s-a pavat strada Gării cu aproape un milion de euro

Strada Gării a devenit “pietonală” în toamna anului 2011, operațiunea durând aproape 5 luni de zile, din momentul în care, declarau atunci oficialitățile, se vor fi terminat lucrările la rețeaua de apă și canalizare.
Nimeni, la vremea respectivă, nu a pus sub semnul îndoielii suma imensă vehiculată pentru această lucrare – aproape un milion de euro. Eliminarea vechilor pavele, lucrările de infrastructură, pavarea a peste 7.000 mp “cu pavele speciale”, plus amenajarea parcării de la CEC, păreau lucrari care ar fi valorat această sumă.
N.R. Zilele trecute, într-o emisiune televizată, primarul Nicolae Barbu a precizat suma exactă plătită și modul în care a fost achitată lucrarea: 1,7 miliarde de lei de la Primărie și 20 de miliarde de lei decontați prin ADPP.
Toți acesti bani, pentru 5 cm de beton turnat peste vechiul pavaj, un strat de nisip și apoi noile pavele. In situația în care, la vremea respectivă, Ministerul Culturii nu a crâcnit asupra faptului că strada Gării ar fi în zonă protejată și că ar trebui folosite vechile pavele.
Ei bine, pentru transformarea străzii din stradă pietonală, în stradă deschisă traficului rutier (pe un singur sens, pentru decongestionarea traficului în zonă), administrația publică locală a trebuit să refacă proiectul, pentru că Ministerul Culturii nu a admis asfalt, ci piatră cubică, iar lucrarea se face acum cu mai putin de jumătate din banii folositi în 2011.
Surpriza însă, abia acum vine. In timp ce municipalitatea își storcea mintea să vadă de unde recuperează pavele pentru lucrare, răspunsul a venit de unde nu se asteptau: de la… strada Gării. Sub lucrarea de un million de euro a “Impăratului” zăceau netinse vechile pavele! Unde sunt lucrările de infrastructură plătite de primărie și ADPP în 2011? Răspuns: îngropate! Nici măcar lucrările de canalizare nu au fost cele mai… fericite – s-a descoperit acum că canalizarea (scuzati cacofonia, dar e la temă) era prăvălită și înfundată în mai multe locuri.
Așadar, cei care au contestat valoarea lucrării în anul 2011, și care au fost înjurați și amenințați de fostul primar, s-a dovedit (abia acum) că aveau dreptate.
Lucian Iliescu descoperise… circuitul pavelelor în natură, “lucrare” brevetată pe un million de euro.
Iadu Michiduță