A fost compromisă încă o temă de campanie electorală: Podul peste Dunăre

Motto: Podul de la Giurgiu e terminat
A venit Dancilă şi l-a luat
Ea va face altul la Zimnicea
La Niculae şi la Dragnea
In sedinta de Guvern din 18 aprilie, Viorica Dancila a spulberat si ultima speranta a politicienilor giurgiuveni, care inca mai aveau ca tema de campanie construirea unui nou pod peste Dunare, in zona orasului Giurgiu.
Tema podului a fost valabila si vanturata in campaniile din 2016, cand se vorbea, nu de un pod, ci de “o salba de poduri” peste Dunare, iar aceeasi tema a revenit anii trecuti, cand deja aveam “chinejii” la portile orasului – noi le-am fi dat produsele de lux (gheare de pui) si ei ar fi construit cel mai falnic pod care s-a vazut vreodata peste Dunare.
Asadar, doamna prim ministru a spulberat, nu un pod, ci o tema de campanie electorala.
Podul peste Dunare se va construi, in parteneriat public privat, tot cu “chinejii”, numai ca locatia va fi la Zimnicea (Zimnicea – Svishtov). Acolo unde doi “buni romani” au tarlalele, acolo pe unde va trece utopica autostrada Bucutresti – Alexandria – Craiova – Turnu Severin – Lugoj.
Asadar, ar avea logica… pur politica.
În luna martie, premierul Bulgariei, Boiko Borisov, a avut o întrevedere la Bucureşti cu Viorica Dăncilă şi i-a explicat acesteia că partea română nu poate accesa fonduri europene decât pentru un al doilea pod între Giurgiu şi Ruse, care ar putea să îl dubleze pe cel prezent construit în 1954. În cadrul discuţiilor, au mai fost avansate atunci încă trei variante: Bechet-Oriahovo, Turnu Măgurele-Nikopol şi Călăraşi-Silistra. În Parlamentul de la Sofia, ministrul Transporturilor, Rosen Jeliazkov, a anunţat că oricare dintre aceste variante nu pot fi finanţate cu bani europeni ci doar cu fonduri guvernamentale, alături de investiţii private.
Iar Prim-ministrul Viorica Dăncilă a ales varianta Zimnicea-Sviştov, adică cea mai puţin vizată de către experţi.
Aceasta deoarece celelalte soluţii ar fi oferit un trafic mai mare al mijloacelor de transport şi, desigur, o amortizare mai rapidă:
Giurgiu-Ruse face parte dintr-un coridor european, care are punctele finale la Salonic, Atena şi Istanbul, iar oraşul Ruse va fi legat, în curând, de o autostradă ce va ajunge la Veliko Târnovo şi Sofia.
Varianta Călăraşi-Silistra ar fi legat două oraşe cu porturi la Dunăre şi cu posibilitatea de a dezvolta sectoare industriale după o investiţie majoră în infrastructură care le-ar fi scos din izolare.
O altă soluţie, cea a podului dintre Turnu Măgurele şi Nikopol, este şi cea mai agreată de guvernul bulgar. Prim-ministrul Boiko Borisov a incercat să convingă Executivul de la Bucureşti să revitalizeze un proiect mai vechi, de şase decenii, privind şi construcţia unei hidrocentrale pe Dunăre, care ar completa sau chiar înlocui construirea centralei nucleare de la Belene (de lângă Sviştov).
Una peste alta, politicienii din Giurgiu au mai ratat, asa cum spuneam, o tema de campanie.
Va ramane de actualitate doar podul de la Gradistea si, eventual… #podulpepernadeaer
Poduleţ Zimniceru