COMUNICAT DE PRESĂ – Primăria așteaptă rectificarea bugetară pentru plata drepturilor salariale ale însoțitorilor persoanelor cu dizabilități

Având în vedere mesajele politice (păstrând structura scrisorii din campanie), transmise însoțitorilor sau chiar persoanelor cu dizabilități de pe mai multe numere de telefon (cartele prepay), mesaje neasumate de nimeni, care au drept scop denigrarea actualei conduceri, Administrația Locală prin Direcția de Asistență Socială vine cu următoarele precizări:
– La începutul anului 2020, pentru titlul VIII – Asistență Socială (indemnizații asistenți personali ai persoanelor cu handicap), Direcția de Asistență Socială Giurgiu a înaintat propunerea de buget în valoare de 23.400.000 lei, având ca sursă de finanțare TVA pentru chletuieli descentralizate;
– Menționăm faptul că din necesarul solicitat la Ministerul Finanțelor Publice a fost alocată suma de 13.244.000 lei, din care 3.998.000 lei pentru salarii și 9.246.000 lei pentru indemnizații, rezultând un procent de 56,59%, acoperire față de necesar;
– Fosta administrație a fost în mică măsură interesată de rezolvarea acestei situații, alocând până la data prezentei, doar 3.562.000 lei, reprezentând 19,43%;
– De asemenea, precizăm faptul că, vechea administrație, prin fostul primar a menționat eronat faptul că era necesară întrunirea noului Consiliu Local pentru deblocarea situației, motivul fiind lipsa disponibilităților financiare;
– Încă de la începutul mandatului, primarul nou învestit, Adrian Anghelescu a solicitat la Guvern suma necesară acoperirii drepturilor salariale până la sfârșitul acestui an, respectiv 6.152.000 lei.
– Referitor la alimentarea conturilor Primăriei cu suma de 4.500.000 lei, aceasta reprezintă cotele de echilibrare din impozitul pe venit destinate finanțării cheltuielilor curente necesare funcționării.
În concluzie, Direcția de Asistență Socială comunică faptul că nu a putut onora plățile pentru drepturile salariale ale însoțitorilor persoanelor cu dizabilități, pentru lunile septembrie și octombrie 2020, întrucât Primăria municipiului Giurgiu nu a avut disponibilități bănești.Cu speranța că la rectificarea bugetară, care va avea loc săptămâna aceasta, vom primi suma solicitată și acoperitoare până la finele anului, Primăria Giurgiu vă asigură că nu face politică din suferința oamenilor, iar anul viitor astfel de întâmplări neplăcute nu vor mai avea loc.
Pentru o mai mare transparență, vă punem la dispoziție cererile de repartizare a sumelor necesare salariilor și indemnizațiilor, transmise de către Direcția de Asistență Socială în lunile septembrie și octombrie, Primăriei Giurgiu.

În încheiere, redăm mesajul care a fost transmis asistenților personali și care face obiectul acestui comunicat de presă:
”Luni, 9 noiembrie 2020 în conturile Primăriei au intrat de la finanțe suma de 45 miliarde lei. Miercuri, 11 noiembrie s-au plătit salariile celor din Primărie și direcțiile subordonate în sumă de 21 miliarde. Sunt în cont 24 de miliarde pe care actualul primar refuză să le plătească însoțitorilor pers cu handicap. Deja s-au făcut 2 luni de restanțe. Pănă la 7 (ca pe vremea lui Iliescu) mai avem puțin. Așa se întâmplă când schimbăm prin vot binele cu răul”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *