Primăria iese din criza financiară – s-au dublat chiriile pentru 27 de firme de la Incubatorul de Afaceri

Motto: “Bunăstarea giurgiuvenilor se poate asigura prin locuri de muncă bine plătite, în urma atragerii de investiții noi și susținerea agenților economici existenți”– Adrian Anghelescu, campania electorală.

La sfârșitul anului 2014, Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (OTIMMC) Ploiești a pus bazele înființării Incubatorului de Afaceri Giurgiu, finanțat prin Programul Național Multianual de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri, iar 6 luni mai târziu, primele 18 microintreprinderi intrau în lumea salbatică a afacerilor.
Guvernul de la acea vreme, prin OTIMMC Ploiești, a alocat, pentru amenajarea spațiului (parter și etajul I) și pentru finanțarea întreprinzătorilor care au câștigat concursul de proiecte (18 firme nou înființate), suma totală de 6,1 milioane de lei. Fiecare firmă a avut alocată suma de 20.000 de lei pentru achiziții de aparatură și utilaje având obligația contractuală de a susține doi angajați, timp de trei ani.
Chiria spațiilor a fost stabilită la 2,7 euro/mp/lună.
De aproape doi ani, spațiul în care funcționează Incubatorul de afaceri nu mai are același statut – clădirea a fost preluată de Primăria Giurgiu, numărul firmelor care au spații în clădire a ajuns la 27, chiria s-a majorat la 3 euro/mp, iar utilitățile sunt achitate in continuare de chiriași.
Ce nu s-a schimbat? In curtea transformată în parcare se înoată în aceleași noroaie, la etajul II plouă, gunoiul este ridicat doar când dă pe răscoale, bălăriile au năpădit curtea – nicio îmbunătățire a condițiilor pusă in contul Primăriei, deși firmele își plătesc chiria lunar.Peste 12.000 de lei lunar se duc către administrația Incubatorului, numai din chirie, iar jumătate din această sumă intra lunar în bugetul administrației locale. Repet, utilitățile sunt suportate de fiecare firmă, iar societațile care își desfășoară activitatea aici sunt, în majoritate, firme de subzistență, cu maximum trei angajați. Tot în bugetul local intră și impozitele pe salarii ale celor aproape 70 de angajați la firmele de care vorbim.Ei bine, ce s-au gandit chiriașii de la Primărie? Că își pot rotunji bugetul local majorând chiria firmelor din Incubatorul de afaceri! Mai mult, au dublat chiriile!! In situația în care chiriile medii în oras sunt cuprinse între 5-7 euro/mp, Consiliul Local Giurgiu a votat (cu 12 voturi pentru) dublarea chiriilor la Incubator. Fără să acorde niciun serviciu în plus, fără să amenajeze niciun metru din parcări, fără să deszăpezească în nicio iarnă, fără să investească niciun leut în clădire sau în spațiul adiacent.
Care sunt consilierii hulpavi care au votat aberație? Cei 7 consilieri locali PNL, alături de care s-au făcut preș, trei consilieri de la PRO România și unul de la PSD.
Cel mai probabil, Primăria și Consiliul Local se vor pricopsi cu 27 de procese în instanță… Toate cele 27 de firme din Incubatorul de Afaceri, care au contracte in derulare, negociate pentru perioade cuprinse între un an și 5 ani, așteaptă somațiile și deciziile, pentru a se constitui, separate sau în grup, în parte vătămată.
N.R.
In campania electorală de la alegerile locale, primarul Adrian Anghelescu, inițiatorul acestei aberante hotărâri de consiliu local spunea, cităm:
“Bunăstarea giurgiuvenilor se poate asigura prin locuri de muncă bine plătite, în urma atragerii de investiții noi și susținerea agenților economici existenți”.
Au trecut 7 luni, timp suficient pentru primarul Anghelescu să-și uite promisiunile.
Ion Diaconescu