Nicolae Barbu tranşeaza dur disputa dintre DRDP Bucuresti si Primaria Giurgiu

Barbu Nicolae 2In urma publicarii materialelor care vizeaza situatia drumului de legatura intre Vama Giurgiu si DN 5, directorul DRDP Bucuresti (Dinu Daniel Augustin) a remis catre presa locala un “Punct de vedere” in care sustine ca, citam: “pana la data publicarii in Monitorul Oficial a Hotararii de Guvern (…) responsabilitatea administrarii si intretinerii acestui sector al DJ 507 revine Primariei Municipiului Giurgiu”.
La randul sau, primarul Nicolae Barbu sustine ca portiunea de drum a fost transmisa prin Hotarare de Consiliu Local – cu avizul de legalitate al Institutiei Prefectului – catre Ministerul Transporturilor, in vederea realizarii de catre CNAIR a proiectului de interes national “Drum de legatura intre Vama Giurgiu si DN 5” si aduce in sprijinul afirmatiilor sale Hotararea de Consiliu Local, inclusiv avizul de legalitate dat de Institutia Prefectului.H 1“In luna aprilie 2017 am avut o discutie cu ministrul Transporturilor din acea vreme – Razvan Cuc si am stabilit ca acest drum sa fie trecut catre Ministerul Transporturilor, pentru realizarea proiectului drumului de centura intre Vama Giurgiu si DN 5. In luna aprilie 2017, Consiliul Local a aprobat transmiterea unor sectoare de drum din domeniul public al municipiului Giurgiu in domeniul public al statului si in administrarea Ministerului Transportului. Le-am transmis tot atunci si ANEXA cu segmentele de drum si cu cartile funciare respective, plus avizul de legalitate al Prefecturii.H 3H 4Am grabit lucrurile, tocmai pentru ca Ministerul Transporturilor, CNAIR si DRDP Bucuresti sa promoveze cat mai repede Hotararea de Guvern si sa porneasca proiectul.
Nu vreau sa intru in alte amanunte privind modul cum lucreaza DRDP Bucuresti – asta a explicat-o domnul ministru Razvan Cuc, cei de la DRDP Bucuresti nu s-au preocupat nici pana acum sa faca proiecte pentru DN 5B si alte obiective din judetul Giurgiu…
Pe principiul – lasa pe maine ca pot sa fac poimaine – nici pana in acest moment nu au facut nimic”, a declarat edilul sef.

“Asa este cand primesti o functie, fara sa ai in spate prea multa experienta…”
Primarul municipiului a comentat si punctul de vedere (sau dreptul la replica) al DRDP Bucuresti, semnat si asumat, culmea, de un giurgiuvean: Daniel Dinu – director al DRDP Bucuresti, sotul deputatei Elena Dinu:
“Vad ca acum isi da cu parerea si domnul director Dinu Daniel – care in viata le-a facut pe toate, vad ca se pricepe si la drumuri, se pricepe la toate… Asa este cand primesti niste functii fara sa ai in spate prea multa experienta… Dumnealui ne spune ca in luna decembrie s-a promovat o Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor, dar nu s-a promovat si pentru preluarea terenului. Astfel, domnul director al DRDP Bucuresti se prevaleaza de o lege care spune ca atunci cand nu reusesti sa gasesti intelegere la cei pe locul pe unde trece autostrada, poti sa faci expropriere in folosul statului.
Deci, noi le dam drumul si terenul gratuit, le punem la dispozitie toate masuratorile cadastrale, iar dumnealor… asteapta”, a precizat Nicolae Barbu.

Ministrul Transporturilor intervine in rezolvarea situatiei
Primarul municipiului nu a lasat lucrurile sa curga de la sine, ci a avut o discutie cu ministrul Transporturilor, care i-a dat asigurari ca va initia o Hotarare de Guvern in regim de urgenta pentru ca in cel mai scurt timp sa se reabiliteze acea portiune de drum.
“Disconfortul este al tuturor: al cetatenilor, al soferilor de TIR, iar giurgiuvenii sunt injurati pe nedrept – de la administratia locala si pana la ultimul om – din cauza modului in care arata acest drum.
Am discutat cu actualul Ministru al Transporturilor, caruia i-am transmis toate documentele pe care le avem, inclusiv punctul de vedere al subordonatului dumnealui de la DRDP. Domnia sa mi-a dat asigurari ca va demara initierea in regim de urgenta a unei Hotarari de Guvern, pentru a lua in administrare acest teren si sa se inceapa in cel mai scurt timp reabilitarea acestui drum, pana la demararea propriu zisa a proiectului.
M-am saturat, si eu, si cetatenii orasului sa arunce cineva o pata neagra asupra orasului si a administratiei locale, pentru faptul ca anumite persoane considera ca mai trebuie sa astepte pana apare ceva ca sa rezolve lucrurile”, a declarat edilul sef.

No man’s land…
Din punct de vedere legal, administratia publica locala nu poate interveni in niciun fel pentru reabilitarea portiunii de drumul respectiv, deoarece drumul a fost scos din domeniul public al municipiului…
“Din punct de vedere legal, odata ce am cedat acest teren legal, prin hotarare de Consiliu Local, noi l-am scos din domeniul public an municipiului. Legal, nu mai exista la noi acest teren! Restul e treaba de bucatarie interna a Ministerului Transporturilor. Acest drum, in acest moment, nu mai apare in inventarul propriu al municipalitatii si repet, legal, nu am dreptul sa fac nicio investitie acolo.
O sa pun o pancarta acolo pe care o sa scriu – No man’s land (Taramul nimanui) – Responsabili: Ministerul Transporturilor, DRDP… O sa pun si Consiliul Local… Pentru ca noi, de buna credinta le-am dat terenul, iar dansii, tot… de buna credinta nu au facut nimic”, a incheiat primarul Nicolae Barbu.

Un comentariu

Comentariile sunt inchise