Cu numele pompos “Taxa specială pentru dezvoltare urbană în municipiul Giurgiu”, noua taxă (dacă va fi aprobată de consilierii locali) va fi de 250 lei/an și se va adresa posesorilor de autovehicule care nu au garaje sau locuri de parcare închiriate de la municipalitate.
Așadar, tot giurgiuveanul care este fericitul deținător al unui autoturism, va plăti către Primărie 250 de lei/an. Dacă are două autoturisme, plătește dublu, etc…
In proiectul de hotărâre, la art. 1 scrie că, “Se aprobă instituirea taxei speciale pentru dezvoltarea urbană în municipiul Giurgiu […], pentru finanțarea serviciului de interes public local în vederea creșterii numărului de parcări publice de reședință, optimizarea mobilității urbane și scăderea poluării, conform Anexei parte integrantă din prezenta hotărâre”.
OK, foarte bine și foarte frumos, dar nu avem cum să nu ne întrebăm, cum de în ultimii 4 ani nu a crescut numărul de parcări publice de reședință?
Unde se vor face aceste parcări, avand în vedere că spațiile dintre blocuri sunt limitate (și pline de parcări din perioada administrației Barbu)? Sau întâi ni se iau banii și abia după aceeea se gândesc ce, cum și unde vor face parcările?
Cum vor sa scadă poluarea (cu bani din această taxă), dacă numărul de mașini rămâne același?
Cum rezolvați situația celor care au garaje (la blocuri sau la case), dar autoturismele stau afară, pentru că garajele sunt ateliere, bucătării, pivnițe, magazii?
Mai mult de atât, în Anexă (Regulamentul privind stabilirea și aplicarea taxei speciale de dezvoltare urbană), la Capitolul I – Dispoziții generale, Art. 1 – Obiectul regulamentului, alineatul (2), avem o mare nelămurire. Până acum, în acest proiect de hotărâre, ni se spune că din bani colectați va crește numărul de parcări, etc, iar aici, în anexă, constatăm că din acești bani, Primăria poate face orice vrea mușchii primarului:
“(2) Veniturile generate vor contribui la finanțarea serviciului public respectiv a proiectelor de dezvoltare urbană, în principiu, dar fără a se limita la: dezvoltarea de zone de parcare, modernizarea infrastructurii rutiere, proiecte de mobilitate urbană și alte activități care contribuie la îmbunătățirea mediului urban.”Să ințelegem că, dacă este “fără limită”, banii ăstia se pot duce spre ce vrea primarul? Cine stabilește clar, unde se duc bani colectați? De ce atata ambiguitate, cine se joacă cu bani contribuabililor?
Ne aducem aminte (cu drag) că domnul primar Anghelescu se lăuda în primăvara anului 2024, în fața lui Nicolae Ciucă, șeful lui de partid la acea vreme, că a scăpat Primăria de datorii și că va demara proiecte mărețe pentru orașul Giurgiu? Cum de a ajuns în doar câteva luni, de la extazul politic pupincurist, la agonia realității (sau a minciunii)?
Ion Diaconescu