De la Bookfest la Giurgiu, prin Gara Progresul

Ziua de 1 iunie este dedicată tradițional copiilor, însă cred că fiecare adult simte undeva în suflet că această zi îi aparține cumva și lui. Zumzetul copiilor prin casă sau la școală, un telefon dat părinților, propriile amintiri din copilărie care ne fac să zâmbim atunci când îi vedem pe micuți curioși sau năbădăioși sunt momente care ne duc cu gândul la o lume minunată pe care și noi am visat-o.
Ziua copilului mi-a adus anul acesta o dublă bucurie, pe de o parte lansarea unei cărți, la care am lucrat de ceva timp, „Constituția pentru copii și tineri de… toate vârstele”, iar pe de altă parte redeschiderea căii ferate București – Giurgiu pe vechiul traseu inaugurat de Carol I, pe care am călătorit, de 1 Iunie, imediat după fericitul eveniment de la Bookfest.
În urmă cu 4 ani am fost pentru prima dată la #Gradistea să văd cum arăta un pod rupt de furia apelor și am revenit de trei ori pe șantierul de reconstrucție a unui întreg viaduct.
Acum, glasul roților de tren se aude din nou peste râul Argeș, la Grădiștea. O aventură feroviară care părea fără de sfârșit are, după 20 de ani, un final fericit. Și asta în mandatul ministrului PSD al transporturilor, într-un Guvern condus de un premier al PSD. Pentru că mulți au promis, dar, ghinion, toate lucrurile bune se întâmplă cu PSD la guvernare.
Așadar, prima linie de cale ferată construită în România, acum 155 de ani, în vremea lui Carol I, care leagă Bucureștiul de #Giurgiu, este din nou funcțională în întregime, după aproape un sfert de veac de pauză și abandon, în care părea a fi ajuns o linie moartă.
După trei ani de lucrări, podul de la #Gradistea a fost reconstruit, după ce, în 2005, a fost luat de apele învolburate ale râului Argeș, iar cei 12 km de cale ferată dintre Vidra și Comana au fost modernizați. Astfel, a luat sfârșit chinul celor care încercau să străbată cei 60 de kilometri dintre Capitală și Giurgiu, o rută ce timp de 20 de ani avea o lungime dublă, prin Videle, parcursă în aproape 4 ore.
Am resimțit și eu acest calvar al multor călători, dar nu prin empatie, ci pe propria piele. În urmă cu doi ani, senator de Giurgiu fiind, am încercat să ajung la malul
Dunării pe calea ferată și am descoperit cât de istovitoare poate fi o călătorie ce acum durează doar 2 ore. Și spun “doar” cu speranța că în scurt timp compania națională feroviară va pune în circulație și o garnitură în regim de accelerat.
Timp de trei ani, ca senator de Giurgiu, m-am implicat efectiv și afectiv în acest proiect de anvergură și am urmărit îndeaproape lucrările, făcând vizite repetate pe șantierul feroviar. Acum, am testat vechea, dar noua rută care, în toată imaginea dezolantă a infrastructurii feroviare, are un crâmpei de civilizație, dat de noile linii și stații de la Grădiștea și Comana, reconstruite de la zero la standarde net superioare.
Călătoria continuă… cu #PSD la guvernare.