Tratata superficial, telenovela gropilor din drumul de la Vama Giurgiu a ajuns sa induioseze pana si blidele cu ceapa prajita ale gospodinelor cu parul pus pe moate.
Presa locala a tratat subiectul, savuros, l-a dres cu rantas de intriga de budoar si i-a dat conotatii mirobolante cu sfarsitul… in doua ape: “To be continued”… Ceea ce s-a si intamplat.
Un jurnalist local de la publicatia „Cronica giurgiuveana” a trimis trei intrebari oficialilor de la Ministerul Transporturilor, pentru a afla care-i intriga telenovelei si cine trebuie sa primeasca o palma peste obraz (s-a acreditat ideea ca palma ar trebui sa o ia primarul Nicolae Barbu si deputatul Razvan Cuc – in timp ce Daniel Dinu, seful DRDP Bucuresti si sotul doamnei deputat Elena Dinu, are doar rolul neprihanitei Alba ca Zapada, care emite puncte de vedere catre toate publicatiile – chiar daca unele din acestea nu au scris un cuvant despre subiect).
Iar oficialii de la Minister au raspuns prompt.
Iata care sunt cele trei intrebari cu raspunsurile aferente:
1. Vă rugăm să ne transmiteţi când a fost lansat proiectul “ Drum de legătură DN5-Vamă” şi dacă acesta a fost lansat de CNAIR sau DRDP Bucureşti ?
Raspuns: Proiectul a fost lansat in licitatie publica in data de 22.09.2017 de catre CNAIR, dupa preluarea de la DRDP Bucuresti, in luna august a aceluiasi an.
In data de 18.12.2017 a fost stabilit termenul limita pentru depunerea ofertelor iar la ora actuala ofertele sunt in procedura de evaluare.
2. Când s-au început formalităţile pentru preluarea porţiunii de drum care face legătura între DJ507 şi Vama Giurgiu ?
Raspuns: Discutiile au fost purtate anul trecut pe aceasta tema. In luna mai 2017, Primaria Giurgiu a decis printr-o hotarare de Consiliu sa predea tronsonul 2 (teren intersectie DJ507 cu Str. 1 Decembrie 2018, drum acces Vama), printr-o hotarare de Consiliu si s-au inceput diligentele pentru preluarea de catre CNAIR a acestui sector de drum. La finalul anului 2017 demersurile privind acest proiect au stagnat, dar ele au fost reluate in luna februarie a acestui an.
3. Vă rugăm să ne expuneţi ce a dorit să spună ministrul Lucian Şova când a făcut afirmaţia “Dacă eram ministrul transporturilor din Giurgiu mă mutam la Bacău”?
Raspuns: Replica data de ministrul transporturilor Lucian Sova, la intrebarea unul ziarist, a avut un sens pozitiv si amiabil, dorind sa sublinieze in primul rand buna relatie cu fostul ministru Razvan Cuc, dar si preocuparea pentru continuarea eforturilor de modernizare a infrastructurii rutiere, in toate judetele Romaniei. De asemenea, ministrul Lucian Sova a dorit sa arate situatia oarecum complicata care vizeaza modernizarea acesului din Vama Giurgiu, cauzata in principal de mixtul de reasponsabilitati fata de intretinerea actuala a unor segmente de drum, care trebuie lamurite pentru succesul intregului proiect. Practic ministrul bacauan Lucian Sova a dorit sa spuna ca va acorda acelasi sprijin proiectelor de interes national din judetul Giurgiu precum a aratat si ministrul Razvan Cuc pentru proiectele din Bacau.
Scurt, concis si raspicat…
Ce intelegem noi de aici? Ca nici fostul ministru al transporturilor, Razvan Cuc si nici primarul Nicolae Barbu nu sunt destinatarii “palmelor peste obraz”…
Ministrul, cat a fost ministru (pana in momentul in care a fost impins sa demisioneze) si-a facut treaba (vezi raspunsurile la intrebarile 1 si 2), insa cei de dupa el nu prea au avut tragere de inima ca lucrurile sa inainteze cu aceasta bucata de drum, desi seful DRDP Bucuresti este giurgiuvean si ar fi trebuit sa se implice mai mult pentru interesele judetului care l-a uns pe functie.
Primarul municipiului, odata ce a transferat drumul si terenul adiacent catre Ministerul Transporturilor/CNAIR/DRDP, nu mai putea – legal – sa intervina pe acest tronson. Mai mult, taxele, rovigneta, etc., nu sunt incasate de Primarie.
Concluzia logica este ca cei doi – Razvan Cuc si Nicolae Barbu – au intrat in malaxorul unor intrigi politice instrumentate, culmea, chiar de apropiati din partidul din care ambii fac parte.
Asadar, asistam la o telenovela prost regizata, in care discreditarea personajelor principale face parte din scenariul unui papusar cu interese politice clare pe termen scurt si mediu.
Ion Diaconescu
Atatea patimi puse in subiectul asta… Drumul ala nu a fost in Firea lui de mult, mult, mult timp, indiferent de cine a fost pastorit. Ca sa faceti atata caz de asta e un fel de „Mircea, fa-te ca lucrezi!”.