Deputatul Marian Mina: “Ministrul Cătălin Drulă vrea sa angajeze toată grădinița USR PLUS într-o structură paralela a CNAIR”

Adept al „statului paralel”, ministrul Drulă dorește să fie creatorul unei „infrastructuri paralele”. În 2016, în vremea în care Cioloș guverna tehnocrat România atât de bine încât PSD a câștigat detașat alegerile, se înființa Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cătălin Drulă era atunci consilierul premierului pe probleme de transport. Singura lui legătură cu domeniul erau cele câteva luni în care a scris pe un forum de internet despre gropile din șosele.
La cinci ani distanță, ajuns ministru, dorește să creeze o structură paralelă CNAIR. Practic, pentru aceleași rateuri de infrastructură să existe doi directori, zeci de adjuncți, sute de șoferi și secretare care să plimbe șiruri nesfârșite de documente și să facă exact ca și până acum: nicio autostradă.
Compania de Investiții Rutiere urmează să dubleze activitatea CNAIR. În realitate, noua companie este modalitatea prin care Cătălin Drulă dorește să angajeze de capul lui toată grădinița USR PLUS fără să fie nevoit să dea nimic partenerilor de la PNL.
Practic, CNAIR-ul rămâne la clientela politică a liberalilor care au de cheltuială aproape 4 miliarde de euro, iar CNAIR-ul se duce la USR cu alte 4 miliarde de euro. Așa se împarte România „de dreapta”.
Practic, o instituție care există nu este reformată dar se înființează o altă instituție care să poată cuprinde activul de partid care nu a prins încă locuri bine plătite în sistemul public așa de blamat în campania electorală.
Credeam că unele clădiri de birouri din Pipera s-au golit din cauza pandemiei. Se pare că m-am înșelat. În realitate o serie bună de corporatiști cu apucături politice au decis să părăsească job-urile din call-center-uri pentru viața de bugetar.
Se pare că Uniunea nu a schimbat sistemul. În mod clar Sistemul a schimbat USR, iar manifestările ministrului de la Transporturi arată cu vârf și îndesat acest lucru.