Încă un pas spre realizarea celui de-al doilea pod peste Dunăre

Încă un pas spre realizarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, între Giurgiu și Ruse: luni a fost publicată în SEAP documentația de atribuire pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.
Termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024.
Proiectul ce va câștiga licitația va trebui să răspundă unei serii de caracteristici specifice, cum ar fi:
– soluție de conectivitate la nivel de autostradă;
– posibila soluție de conectivitate la nivel de cale ferată, analizând realizarea conexiunii feroviare cu stația CF Giurgiu Nord și implicit cu CF102 București – Giurgiu Nord și CF103 Videle – Giurgiu (parte componentă a Coridorului European de marfă nr. 7).
Noul pod peste Dunăre între Giurgiu și Ruse este unul din cele mai importante elemente în construcția coridorului european de transport TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee, coridor ce va ocoli Carpații prin nord – est pe teritoriul României și Ucrainei, asigurând conectivitatea pe traseul Grecia – Bulgaria – România (via acest nou pod Giurgiu – Ruse) – Ucraina (via Cernăuți, Lvov) – Polonia, cu legături către Portul Constanța și Iași – Chișinău – Odessa.
Componenta feroviară a noului pod peste Dunăre ar putea fi utilizată și pentru o posibilă cale ferată de mare viteză între Grecia, Bulgaria și România.
Termenul de finalizare a Studiului de Fezabilitate aferent acestui proiect este de 24 luni, iar valoarea maximă estimată este de 71,9 milioane lei, fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF2.