IVECO e ca Phantom-u’, îl încarci cu avionu’ – zicătoare culeasă din Consiliul Local Giurgiu

In era în care se vorbește despre trimiterea echipajelor umane pe Marte, în care avioanele sunt alimentate în timpul zborului, primarul Adrian Anghelescu nu găsește soluții pentru alimentarea autobuzelor cu gaz comprimat. A spus-o chiar domnia sa în ședința ordinară de marți, 25 mai. Este adevărat că la rubrica “Diverse”, ceea ce l-a făcut pe consilierul Alexandru Vladu să exclame:
“Domnule primar, în situația aceasta o să ajungem să casăm autobuzele înainte de a le pune în funcțiune. Se vor face doi ani de zile timp în care acestea nu vor funcționa”.
Pentru a nu fi acuzați că batem câmpii cu grație, lucrăm în continuare cu materialul clientului… Așadar, la finalul ședinței ordinare a CL, primarul Adrian Anghelescu a dat-o-n diverse cu consilierii, povestindu-le sfătos cum se luptă domnia sa cu tartorii licitațiilor publice și cât de greu e să ai 13 autobuze nou nouțe închise într-o hală din Zona Liberă, și cum e să meargă greu licitația pentru construirea unei stații de alimentare cu gaz comprimat…
Hehe, se aduc echipamentele din import, s-ar putea să fie contestată licitația, până încep lucrările, până se termină… Doi ani cu bătaie. Timp în care autobuzele stau la umbră.
Intrebăm și noi ca profanii: cine e de vină că lucrările/proiectele au fost urcate foarte târziu pe platforma SEAP?
Pentru că, d’aia zice și edilul șef, că e scump dom’le să aduci, de două ori pe săptămână, un autobuz tip cisternă din Capitală, care să facă alimentarea.
Păi da, că dacă lucrările erau plasate pe platforma SEAP din noiembrie anul trecut, nu mai era nevoie de avion să se facă alimentarea din mers a autobuzelor. Se duceau și ele cuminți la stația de alimentare, din această toamnă…
Iată, cuvânt cu cuvânt, tirada primarului Adrian Anghelescu:

“Acea stație de gaz comprimat, chiar dacă nu va fi contestată licitația, tot va mai dura mult până va fi realizată. După ce se va finaliza licitatia, mai trec șase luni pană vom aduce echipamentele din Germania sau Italia. Apoi încă șase luni… Deci, practic un an și șase luni de acum înainte nu o să avem stație pentru alimentarea acestor autobuze.
Ne va costa mai mult, fiindcă vom aduce pe baterii, un autobuz special cu acele butelii speciale pentru reumplere. Iar autonomia unui autobuz, pentru traseele din Giurgiu este de cam o zi și jumătate la capacitate maximă sau două zile și jumătate. Gândiți-vă cum au fost create aceste investiții, dar ele sunt necesare și, indiferent de situație, administrația publică anterioară a facut un lucru bun cu această achiziție de autobuze.
Dar să înțeleagă cetățenii de ce stagnează lucrurile atât de mult… Pentru că la Tracum nu avem aproape nimic: nu avem platformă, garaje, nu avem salariați sau șoferi – nu avem de nici unele. Si nici nu ne permite bugetul (am capitalizat societatea doar cu 191.000 de lei).
N.R. De două ori în acest an, și doar pentru salariile a doua sau trei “personaje” cu funcții de conducere.
„Mai mult, transportul public in Giurgiu este subvenționat in proportie de 80% și toată lumea se plânge.
Trebuie să analizăm foarte bine acest lucru și până la urmă să subvenționăm în integralitate și să încurajăm astfel transportul în comun cu emisie redusă de noxe”.

Consilierul Alexandru Vladu: Domnule primar, în situația aceasta o să ajungem să casăm autobuzele înainte de a le pune în funcțiune. Se vor face doi ani de zile timp în care acestea nu vor funcționa.

Primarul Adrian Anghelescu: Vom folosi aceste autobuze în următoarele 6 luni, dar le vom alimenta cu baterii. Eu vorbeam de un an și șase luni până vom fi în stare să avem propria stație – care este cuprinsă în contractul de licitație mobilitate vest.

Consilierul George Pălălau: Altă posibilitate de alimentare nu este?

Primarul Adrian Anghelescu: Cu baterii sau să trimitem autobuzele la București. Dar, cu baterii, vine un autobuz tip cisternă.

Ion Diaconescu