In ultimii douăzeci și ceva de ani, toate campaniile electorale aveau o bază de plecare comună: Podul de la Grădiștea…
Și uite așa, marmota învelea ciocolata, electoratul giurgiuvean vota, politicienii mai huzureau un mandat, iar podul de la Grădiștea mai aștepta patru ani…
Anul viitor (2024) vor fi alegeri, iar clasa politică locală tocmai rămăsese fără… marmota care să le învelească ciocolata promisiunilor.
Ce dovadă mai bună că berzei chioare îi face Dumnezeu cuib, decât apariția din spuma Dunării a unui investitor care vrea să construiască un incinerator. Ce dacă problema are o vechime de doi ani, ce contează cine a dat primele avize prin 2021 (prefecta Aneta Matei și directorul DSP, Iulian Stoenescu), acum e 2023, iar la anul sunt alegeri – important e că a reapărut… marmota.
Așadar, tema de campanie, pe lângă “ba pe-a mă-tii”, va fi cine a fost primul care s-a opus construirii incineratorului, grija față de sănătatea giurgiuvenilor, aerul curat, mediul…
Marota “incineratorul” va fi vedeta campaniei electorale, va fi marmota care învelește ciocolata promisiunilor electorale pentru 2024…
Să fie primită, și, mai ales, să fie ambalată… comestibil.
Ion Diaconescu