Deputatul Marian Mina – întrebare către ministrul transporturilor: ,,Cum a fost posibil să fie dat în folosința circulației rutiere un pod care are atât de multe deficiențe”

Deficiențele majore la Podul de peste Argeș, de la Adunații Copăceni, fac obiectul întrebării pe care am adresat-o ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă.
Podul de peste Argeș, de la Adunatii Copăceni, situat pe DN 5, la Km 19, care face legătura între județul Giurgiu – judeţ aflat la granița țării- și Capitala României, fiind parte a unui drum național, inaugurat cu fast în campania electorală, se prezintă astăzi, la câteva luni de la darea în folosință, într-o stare precară. Îi solicit ministrului Transporturilor să se deplaseze personal pentru a constata că, pe partea carosabilă, la scurt timp de la recepția lucrărilor, au apărut găuri în îmbrăcămintea asfaltică de pe calea de rulare, punând astfel la îndoială modul de execuție precum și calitatea asfaltului.
Dacă vorbim despre iluminatul pe pod, acesta a fost funcțional doar în ziua recepției, ulterior devenind nefuncțional din cauza defecțiunilor apărute la scurt timp de la recepția lucrărilor.
Ținând cont că viteza de proiectare specifică drumurilor naționale este de 100km/ h și având în vedere denivelările existente, apărute într-un interval de timp imediat, care îngreunează circulația rutieră, consider oportună impunerea restricțiilor de circulație pentru siguranța șoferilor și participanților la trafic, pe pod.
Inexplicabile sunt și problemele îmbrăcăminţii asfaltice la rosturile de dilatație ale podului, precum și denivelările existente în profilul transversal tip pe toată lungimea podului. O prioritate pentru #remedieri imediate consider ca sunt denivelările majore din turnarea îmbrăcăminților asfaltice pe rampele podului, care pun în pericol siguranța circulației. Pentru un pod care a fost #modernizat este de neconceput ca montarea parapetului axial să se realizeze în mod defectuos în profilul longitudinal, având în vedere deficiențele în profilul transversal tip.
Îi aduc la cunoştinţă ministrului Drulă faptul că la turnarea îmbrăcăminţii asfaltice s-au încălcat prevederile indicativului AND 546/2013, Normativ privind executarea la cald a îmbrăcăminților bituminoase pentru calea pe pod, iar pantele nu au fost respectate conform normativelor in vigoare atât în profil longitudinal cât și în profil transversal. Astfel, nu se poate asigura scurgerea apelor meteorice, creând fenomenul de acvaplanare, punând în pericol siguranța circulației.
Se impune urgent intervenția constructorului care, de altfel, a realizat precar lucrările de reabilitare a podului, și remedierea în regim de urgență a tuturor deficienţelor.
Pentru că ministrul susţine că promovează transparența cheltuirii banului public, îl rog sa îmi răspundă la întrebarea: ,,Cum a fost posibil să fie dat în folosința circulației rutiere un pod care are atât de multe deficiențe, apărute la scurt timp de la inaugurare, în condiţiile în care, conform estimărilor făcute de Compania Eurocogen Filiala Aninoasa SRL, cea care a efectuat lucrările de reabilitare a Podului peste Râul Argeş, pe DN 5, investiţia a costat aproape 9 milioane de lei fără TVA ?
Pe lângă un răspuns în scris, doresc ca interpelarea mea să aibă efecte urgente. #Siguranţa participanţilor la trafic este esenţială!
Deputat PSD Giurgiu Marian Mina
Circumscripţia electorală nr.19 Giurgiu