Cum a fost omorât ACR?

Ca Automobil Clubul Român este o asociatie muribunda se stie demult. Întrebati orice membru ACR daca a primit în ultimii doi ani ceva în schimbul cotizatiei anuale si va veti lamuri în privinta asta. Cum se poate ca unul dintre cele mai vechi cluburi auto din lume, ce numara în zilele lui bune sute de mii de membri, a ajuns o ruina fara ca, atâþia ani, nimeni sa ia atitudine.
Toti ¿efii de filiale au tãcut mâlc ani de zile. Abia în ultima perioadã au început sã se trezeascã, precum boxerii din pumni. Poate cã mãcar acum, în ceasul al 12-lea se poate salva ceva. Ajunsi la capatul rabdarii, fosti colaboratori sau simpli membri ai ACR au inceput sa scoata la iveala o serie de nereguli grave care se întâmplã sub „patronajul conducãtorului ACR, Constantin Niculescu. Ni¿te „matrapazlacuri” la care acesta s-a dedat sistematic (uneori chiar cu sprijinul acestora), pagubindu-i nu doar pe cotizanti, dar si statul, care a fost tras cu regularitate pe sfoara in materie declaratii si de taxe si impozite, dupã cum scrie presa din 2010.
Cu toate astea, în traditia româneasca deja consacrata, conducatorul ACR-ului, Constantin Niculescu, este un om foarte prosper. Chiar ¿i postul de televiziune Antena 1 a realizat un material despre cum bogatul patrimoniu al ACR-ului trece bucata cu bucata în buzunarul lui Niculescu, în timp ce angajatii sunt tinuti pe salarii de mizerie, iar serviciile oferite de ACR membrilor sunt inexistente. Scolile de soferi, statiile ITP, spatiile comerciale sau sutele de masini din parcul ACR devin proprietatea personala a „tovarasului” Niculescu.
In 1990 s-a pus problema inlaturarii lui Niculescu din fruntea ACR-ului, însã au fost o mulþime de oameni de bine care l-au þinut în braþe. Intre timp Niculescu si-a tras partid (partidul automobilistilor) si a ajuns senator, apoi si-a tras ponton (Sf.Constantin), si-a tras SRL-uri –  toate pe spatele membrilor dar sprijinit de… prieteni (ca sã nu le spunem acoliti). Activitatea sportiva de automobilism (a se citi FRAK) a fost distrusã. Pozitia de sef a ACR-ului i-a inlesnit domnului Niculescu  ascederea in cadrul FIA. Întrebare: ce activitati sportive mai desfasoara ACR-CNAK (denumirea schimbata a FRAK-ului) ca sa-l mai recomande la FIA. Cât mai acceptã puþinii membri ACR sã cotizeze pentru… nimic?
Scandalul a început când mai mulþi directori ¿i fo¿ti directori de la ACR, au rupt tãcerea ¿i au început sã-l acuze pe presedintele in functie ca, prin intermediul firmelor lui, vrea sa distruga patrimoniul de peste 50 de milioane de dolari al asociatiei. Automobilistii sustin ca seful ACR intentioneaza sa inchida tot dupa ce a deturnat fondurile spre familia sa, a distrus statiile ITP, ¿i ¿colile de ¿oferi.
„Prietenii” spun cã pre¿edintele ACR, Constantin Niculescu, î¿i dezvolta propriile afaceri pe structura organizaþiei pe care o patroneaza. Folosindu-se de Niculescu ar fi împânzit filialele din þara ale ACR cu firmele-capu¿a pe care le deþine ¿i prin intermediul carora realizeaza inspecþii, vinde asigurari sau efectueaza activitaþi de schimb valutar.
Cândva cu un numar de peste 130.000 de membri în întreaga þara, cu un patrimoniu imobiliar de invidiat, Automobil Clubul Român a ajuns în prezent sa nu mai strânga cotizaþii decât de la aproape 3.000 de nostalgici. Cladirile ACR au început sa dispara una câte una, vândute, sau închiriate.
În ce a mai ramas din ACR, Constantin Niculescu ¿i-a impus câteva firme pe care le controleaza. Astfel, în spaþiile ¿i cu angajaþii ACR, Niculescu deruleaza, aproape cu zero cheltuieli, servicii conexe cum ar fi schimbul valutar, încheierea de asigurari sau servicii turistice.
Din postura de acþionar majoritar, Niculescu controleaza în proporþie de 60% firma ACR Broker de Asigurare-Reasigurare SRL, prin intermediul careia o parte din posesorii de automobile î¿i încheie la sediile ACR poliþele obligatorii. Pentru ca a pus la dispoziþia acestui SRL toata infrastructura, ACR nu deþine decât 40% din firma. Evident, la SC ACR Broker de Asigurare-Reasigurare SRL, Niculescu s-a numit unic administrator.
Pe acela¿i sistem, Constantin Niculescu s-a mai asociat cu Automobil Clubul Român în cadrul firmei ACR Auto Turism SRL. Mai modest, el nu ¿i-a rezervat decât 52% din aceasta noua afacere. Suficient însa pentru a se numi tot pe el unic administrator. Înfiinþata iniþial ca sa deruleze activitaþi specifice agenþiilor de voiaj, firma ACR Auto Turism SRL a început sa preia o buna parte din serviciile ACR. Primul pas a fost orientarea catre efectuarea de testari ¿i analize tehnice a automobilelor. În acest demers, SRL-ul condus de Niculescu a obþinut de la pre¿edintele ACR, Niculescu, dreptul de funcþiona în spaþiile ACR din ¿apte judeþe (Arad, Ploie¿ti, Sibiu, Târgu Jiu, Oradea, Bacau ¿i Foc¿ani). Acela¿i lucru s-a produs apoi în cazul altor 17 filiale, toate amplasate în municipii importante. Peste noapte, însã de la unele filiale ACR, instalaþiile ¿i aparatura pentru verificarea autoturismelor au trecut în custodia firmei ACR Auto Turism SRL.
Dupa modificarea actului constitutiv al ACR Auto Turism SRL în sensul abilitarii acesteia de a efectua inspecþiile tehnice periodice (ITP), Constantin Niculescu se pregate¿te sa mai rupa de la ACR ¿i afacerea privind ¿colarizarea celor ce doresc sa obþina permisul de conducere. Pentru ca nici în acest caz nu deþine infrastructura necesara, Niculescu are în vedere sa aplice reþeta folosita deja în cazul ITP-urilor. Pentru a justifica mi¿carea de închidere a activitaþii ¿colii de ¿oferi a ACR, el a susþinut ca argument modificarea legislaþiei, care prevede, mai nou, ca asociaþiile nu mai au voie sa deruleze astfel de activitaþi. Chiar daca avea posibilitatea obþinerii unei derogari pentru ACR de la Ministerul Transporturilor, a¿a cum s-a întâmplat dintotdeauna, sau de a înfiinþa o firma în care ACR sa fie unic acþionar, Niculescu se pare ca prefera sa transfere toata aceasta activitate la SRL-ul pe care îl controleaza.
Tot pe infrastructura ACR, Constantin Niculescu a mai proiectat doua afaceri. Una dintre ele, prin care se efectueaza tranzacþii valutare în sediile asociaþiei, se deruleaza prin Casa de Schimb Valutar ACR SA. Aici pre¿edintele Constantin Niculescu nu mai deþine controlul direct, având doar 28,11%. Însa cum un alt pachet de 27,77% din acþiuni îi aparþine unui anume X ¿i alte 15% unei liste de persoane fizice, ACR se afla iar în poziþia de acþionar minoritar, cu 29,06%. Evident, schimburile valutare sunt efectuate tot în spaþiile ACR ¿i tot prin intermediul angajaþilor asociaþiei.
Un alt business pus la cale de Constantin Niculescu vizeaza, tot în numele ACR, crearea unui post de radio. Înca la stadiul de proiect dupa ce a primit refuzul CNA, afacerea prin care ACR ar urma sa înfiinþeze ¿i sa susþina un post de radio poarta adânc urmele ingineriilor pre¿edintelui Niculescu. SC ACR Info Media SRL, firma prin care se intenþioneaza deschiderea radioului, este împarþita de cinci acþionari: T. C. – 20%, G.I. – 2%, Constantin Niculescu – 20%, Fundaþia Civilizaþia Rutiera (controlata tot de Niculescu) – 33% ¿i, în fine, ACR cu 25%.
(Va urma)

4 comentarii

  1. hmmm…nenea sorob, tare imi mirosi a javra (am vrut sa scriu gavra, dar m-o luat degetul pe dinainte) ca numa ala mai avea (sau are, saracul, ca nu s-o dus inca), asemenea afirmatii. ti-o spun, ca mi s-o intamplat sa am de-a face cu el!in rest, sa auzim de bine de la LITERATUL NR 1 AL TARII!

  2. ha ha ha…asta da gluma…in afara de niculescu, nu stiu ca vreun alt sef de ACR sa se fi „capatuit” cu masini, vile si conturi in banci!

  3. Pana-n prezent am fost si eu angajat la ACR ca si mecanic depanator dar dintro data mi sa desfiintat postul fara sa fiu anuntat din timp numai mam gasit cu o notificare dat de Bucuresti ca ce a hotarat comitetul executiv comitetul care a fost ales de domnul Niculescu Oameni care stie sa aprobe ori ce li se spune Motivul fiind nu mai au nevoie de mecanic in aceasta zona(mentionez ca la noi in judet eu eram singurul mecanic cu acte in regula acuma judetul a ramas fara statie de depanare auto ) mai avem un sofer pa platforma care este total paralel cu aceste lucruri cum sa acorde ajutor la membri.In alungul timpului fiind angajat de 10 ani la ei am vazut si auzit foarte multe ce se petrece in interior ceia ce deafara nu prea se vede.Angajati sunt batjocoriti mai ales mecanici care le produc bani cu niste dotari de prin ani 70 de salari mai bn daca nici nu vorbin eu avem la ei un salar de mizerie de cate 200 de lei pe luna nici macar salarul minim pe economie trebuia de multe ori sa lucrez si in zilele de sarbatoare sau noapte fara a primi un spor ce mia pus capac acuma ultima data ca la zi de salar am ajuns ca eu sa mai duc bani de acasa.Eram obligat sa platesc cotizatia de membru fara sa beneficiez vreodata de aceste servici fantome ca din pacate din acel pachet de optiuni cu care sunt dushi oameni de nas nu exizsta nici macar jumatate.Din pacate dar trebuie sa spun acest lucru ca oameni care conduce acesta intreprindere nu sunt ocupati ca firma sa mearga bn ci sunt ocupati sa is umple buzunarele si sa is construiasca vile si sa is unfle conturile in banci.Daca zici ceva de rau in acea saptamana te trezesti la usa cu Garda de corp a lui domnu Niculescu un hopa Mitica si un fost securist care este trecut in pensie care dupa auzitele mele are o pensie frumoasa da si un salr foarte mare de la ACR ma intreb eu unde este dreptatea dansi la centrala traiesc pe picior mare cu salari imense shi conditi de foarte bune vara la racoare iarna la caldura angajati care le produc bani shi le duc in spate sunt batjocoriti din cale afara munceam fara conditi fara scule fara apa unde macar sa it speli mana dupa ce ai terminat munca toalete inegzistente iarna fara caldura daca cereai de la ei sa it aprobe caldura (ti se taia gura cu nu se aproba)daca aveam nevoie de ori ce la mashina deserviciu trebuia sa scriu un referat de necesitate si daca avam noroc mi se aproba in termen de 4 5 luni daca nu uitau de mn sau nu gaseau refereatul sau mil refuzau am fost pus in situatia aceia sa ma duc cu platforma de prim ajutor fara rovineta fara vereficare timp de un an shi jumate pana ce am fost oprit de Politie si asa am ramas fara toate actele de la masina shi inclusiv si fara permis de conducere am fost purtat timd de sase luni cu zaharelul ca se rezolva problema dar eu pana atuncea nu am putut produce nimica ci toate cursele trebuia sa le dau unui colaborator.Din pacate acesta este purul adevar care din pacate pe multi il supara (ar fi mai multe de spus inca da atuncea nu miar ajunge 2 zile sa termin acesta este ACRul

Comentariile sunt inchise