Anul 2024 este anul în care încep să apară eroii neamului, an electoral în care la ordinea zilei este… cărămida. Cu care se bat în pectorali politicienii – cine a făcut, ce a făcut, cât de puțin a făcut adversarul politic…
Pentru județul Giurgiu, de peste 15 ani, marota alegerilor a fost Podul de la Grădiștea și calea ferată Giurgiu – București. La fiecare 4 ani, în toată această perioadă, politicienii au luat în brațe traversele și buloanele de pe calea ferată și le-au arătat electorilor…
Abia în 2017, în mandatul Ministrului (PSD) al Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, s-a semnat, la sediul Primăriei Giurgiu, Studiul de Fezabilitate pentru proiectul de modernizare a căii ferate București – Giurgiu. Iar în august 2019 a fost scos la licitație proiectul „Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”.
Constatăm însă că s-a încins tărâța în „eroii neamului”.
In data de 4 ianuarie, pe site-ul www.clubferoviar.ro a apărut un articol (https://clubferoviar.ro/lucrarile-la-calea-ferata-bucuresti-giurgiu/ ), în care europarlamentarul Dan Motreanu, președintele PNL Giurgiu spune, cităm: „(…) … guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor. Un reprezentant (Răzvan Cuc – n.red.) care s-a lăudat cu planuri pe hârtie în fața giurgiuvenilor.”
In continuare, liderul liberal le povesteste reporterilor cât de mult s-a interesat domnia sa și parlamentarii PNL de mersul lucrărilor, etc…
Am înclina să îi dăm dreptate domnului Motreanu, dacă nu ar fi an electoral, sau să-l întrebăm ce ar fi făcut domnia sa, dacă fostul ministru Răzvan Cuc nu ar fi inițiat și semnat Studiul de Fezabilitate in 2017?
Nu îl mai întrebăm, pentru că fostul ministru, senatorul Răzvan Cuc, a venit cu o replică acidă și, mai ales, documentată, dar și cu o recomandare pentru memoria europarlamentarului PNL – LECITINĂ. (https://www.facebook.com/100004692159329/posts/pfbid0LNWYcRvAAXSismAnaNWV2onVQ1HSt2cDdfAWxSEZKg9oJDKrajtWtE2vbrCaUvc8l/ ):
„LECITINĂ, NU MINCIUNI ȘI PROPAGANDĂ IEFTINĂ!
Periodic, politicieni care au probleme de memorie se aruncă în declarații caraghioase, doar-doar reșapează ceva din imaginea lor tot mai ștearsă. De regulă, ignor asemenea reacții, nu-mi plac nici vorbele goale, nici scandalul.
Dar de această dată am devenit subiect pentru domnul europarlamentar Dan Motreanu. Așa că o să-i răspund. Domnia-sa spune că, deși guvernul PSD a avut un ministru al Transporturilor din Giurgiu, calea ferată dintre București și Giurgiu se reabilitează de-abia după ce un ministru liberal a semnat contractul pentru începerea lucrărilor în 2020.
Așa este, dar ministrul liberal și-a pus semnătura pe niște documente care s-au realizat în timpul mandatului meu de ministru. Astfel, procedura de achiziție a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (inclusiv podul Grădiștea) a început în 2017, când eram ministru. Iar CFR Infrastructură a publicat anunțul pentru Contractul de proiectare și execuție a podului de la Grădiștea în 2019. Faptul că dl Lucian Bode, în 2020, a continuat demersurile întreprinse de mine m-a bucurat. Așa cum mă bucură și acum faptul că nu mai e mult și traseul de cale ferată București-Giurgiu, inaugurat la 31 octombrie 1869, va fi redeschis.
Faptul că dl Motreanu mă acuză pe mine de întârzierile din acest proces de reabilitare este, așa cum spuneam, caraghios. Pentru cine nu știe, podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005. Eu eram atunci prea tânăr pentru politică. Dar dl Motreanu a fost ales deputat în 2004, iar după aceea știe toată lumea cine a condus țara. Partidul din care face domnia-sa parte a dormit mulți ani pe ruinele podului, așa cum a dormit și acuzatorul meu.
Acum, că suntem în an electoral, apar, iată, tot mai multe probleme de memorie. Nu sunt medic, dar știu că aceste probleme se tratează. Am citit undeva că se recomandă lecitină…”.